-
آبدارچی شرکت مایکروسافت
شنبه 3 بهمن 1394 14:26
مرد بیکاری برای سِمَتِ آبدارچی در مایکروسافت تقاضا داد. رئیس هیئت مدیره مصاحبهش کرد و تمیز کردن زمینش رو -به عنوان نمونه کار- دید و گفت: شما استخدام شدین، آدرس ایمیلتون رو بدین تا فرمهای مربوطه رو واسهتون بفرستم تا پر کنین و همینطور تاریخی که باید کار رو شروع کنین مرد جواب داد: اما من کامپیوتر ندارم، ایمیل هم...
-
کارکنان خود را بشناسید!
شنبه 3 بهمن 1394 14:23
روزی مدیر یکی از شرکت های بزرگ در حالیکه به سمت دفتر کارش می رفت چشمش به جوانی افتاد که در راهرو ایستاده بود و به اطراف خود نگاه میکرد. جلو رفت و از او پرسید: «شما ماهانه چقدر حقوق دریافت میکنی؟» جوان با تعجب جواب داد: «ماهی 2000 دلار.» مدیر با نگاهی آشفته دست به جیب شد و از کیف پول خود 6000 دلار را در آورده و به...
-
برای خودتان زندگی کنید!
شنبه 3 بهمن 1394 14:21
-
حکایت پرورش شاهینها
شنبه 3 بهمن 1394 14:12
پادشاهی دو شاهین کوچک به عنوان هدیه دریافت کرد. آنها را به مربی پرندگان دربار سپرد تا برای استفاده در مراسم شکار تربیت کند. یک ماه بعد، مربی نزد پادشاه آمد و گفت که یکی از شاهینها تربیت شده و آماده شکار است اما نمیداند چه اتفاقی برای آن یکی افتاده و از همان روز اول که آن را روی شاخهای قرار داده تکان نخورده است. این...
-
سوئیفت چیست؟
شنبه 3 بهمن 1394 14:06
بدون شک، رفع تحریم سوئیفت، مهمترین سرفصل لغو تحریمهاست زیرا سایر تحریمهای اعمال شده علیه ایران تحریمهای معامله با ایران در بخشهای مختلف بود ولی تحریم سوئیفت مسدود کردن راه ارتباط مالی بانکهای کشور با نظام مالی جهان بود.در این نوشتار به معرفی سوئیفت و اهمیت آن می پردازم. سوئیفت (swift) چیست؟(+فایل پی دی اف) سوئیفت (...
-
تفاوت Feasibility Study و Business Plan در چیست؟
شنبه 3 بهمن 1394 14:01
بعضی از کار آفرینان به درستی نمی دانند برای ارتباط برقرار کردن با شرکا، سرمایه گذاران، وام دهندگان، حامیان و خریداران بالقوه ایده های خود، نیاز به طرح توجیهی دارند یا طرح کسب و کار؟!؟! در اینجا تفاوت های این دو را به طور خلاصه خدمتتان توضیح میدم: 1- طرح توجیهی یا FS برای کشف و بررسی سودآوری و کاربردی شدن یک ایده کسب و...
-
تغییر
شنبه 3 بهمن 1394 13:47
-
چگونه مشتریان به شیفتگان سازمان تبدیل میشوند؟
شنبه 3 بهمن 1394 12:23
بر طبق گزارشات سایت trendwatching این که مشتریان احساس کنند خدمات خوبی را از یک مؤسسه دریافت کردهاند، درست شبیه به احساس عاشق شدن است! چرا که وقتی خدمات مشتریان به خوبی ارائه شود، در مشتری ایجاد حس مهم بودن و ارزشمند بودن میکند و اینها همان احساساتی است که در یک عشق اتفاق میافتد. سه روش وجود دارد که به ایجاد این حس...
-
رهبری (جهت دهی)
شنبه 3 بهمن 1394 12:13
رهبری عبارتست از فرایند نفوذ در کارکنان تا در جهت رسیدن به اهداف سازمانی تلاش کنند. مدیران باید اهداف را با کارکنان مرتبط ساخته و در آنها برای رسیدن به اهداف انگیزه ایجاد نمایند. رهبری همچنین در بر گیرنده فرایندهای بین شخصی مانند انگیزش، ارتباط، هدایت و راهنمایی زیردستان برای رسیدن به اهدافشان میباشد. به عبارت ساده...
-
کتابخوانی !
شنبه 3 بهمن 1394 12:10
-
انگاره خارپشت
شنبه 3 بهمن 1394 12:08
روباه هستی یا خارپشت ؟ ایزایا برلین در رساله مشهور « خارپشت و روباه» براساس تمثیلی از یونان باستان جهان و مردم را به خارپشت ها و روباه ها تقسیم کرده است . روباه موجودی مکار ، چابک ، ترو فرز ، زیبا و چنان می نماید که همیشه برنده ماجراست و خارپشت موجودی زشت و تاتی تاتی در جستجو غذا و مراقبت لانه اش هم می باشد، روباه در...
-
فقط شروع کن!
شنبه 3 بهمن 1394 12:06
-
بازخورد مؤثر دهید نه سرزنش
شنبه 3 بهمن 1394 12:04
بسیار دیده می شود که زمان بروز مشکل و یا اتخاذ تصمیمات ناکارآمد و اشتباه که منجر به ظهور مشکلات شده است و حتی هنگام بروز خطاهای معمول در سازمان ،همگی به اتفاق همت می کنند و به دنبال فردی به نام ” مقصر اصلی “ می گردند و در این اثنا یکدیگر را نیز متهم میکنند . این پدیده موجب می شود که بسیاری از مدیران و کارکنان به جای...
-
حمایت از اعمال و پیشنهادات درست کارکنان
شنبه 3 بهمن 1394 12:02
به پیشنهادات سازنده و انتقادات صحیح کارکنان خود در حیطه فعالیت مشترک اهمیت دهید و با ایجاد تغییرات مناسب در شرایط کاری اعتمادشان را جلب نمائید در روابط کاری از به کاربردن کلمات با بار "مطلق" جداً پرهیز نمائید و با شناخت و احترام به باورها و ارزشهای مورد قبول کارکنان خود زمینه...
-
خصوصیات مردم موفق و ناموفق
پنجشنبه 1 بهمن 1394 15:07
-
اقدام کن!
پنجشنبه 1 بهمن 1394 14:58
-
مدیریت و رهبری خوب
پنجشنبه 1 بهمن 1394 14:57
-
ماهنامه خلق ارزش ؛ شماره 14، آذر ماه 1394
پنجشنبه 1 بهمن 1394 14:52
جهت دانلود و مطالعه «ماهنامه خلق ارزش» شماره 14، آذر ماه 1394 ؛ کاری از معاونت آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت ، معدن و تجارت، اینجا را کلیک فرمایید.
-
5M برنامه تبلیغات
پنجشنبه 1 بهمن 1394 12:47
امروزه اما برای شرکتها این امکان فراهم نیست که در کنار خیابان کالای خود را با فریاد به دیگران معرفی کنند. امروزه شرکتها برای اینکه مشتریان احتمالی بازار هدف نسبت به محصولات یا خدمات آنها آگاه شوند از تبلیغات و دیگر روشهای رونق افزائی (promotion) استفاده می کنند. همانند دیگر فعالیتهای مدیریت و بازاریابی، تبلیغات و رونق...
-
پنج جمله تاثیرگذار از جک کنفیلد
پنجشنبه 1 بهمن 1394 12:12
1- هر چالشی فرصتی برای رشد و پیشرفت است. 2- شما نتیجه افکاری هستید که تا کنون داشته اید. 3- اگر به همان عادت های قدیمی ادامه دهید, زندگی تان بهتر از این نخواهد شد. 4- تا زمانی که دیگران را مسبب ناکامی های خود بدانید, هرگز موفق نخواهید شد. 5- اگر می خواهید بهترین ها را دریافت کنید, باید باور داشته باشید که سزاوار...
-
همایش علمی اخلاق در ورزش
پنجشنبه 1 بهمن 1394 12:06
اطلاعات تکمیلی درباره برگزاری «همایش علمی اخلاق در ورزش» را در ادامه مطلب بخوانید.
-
بی انگیزگی کارکنان خود را متوقف کنید
پنجشنبه 1 بهمن 1394 10:33
اغلب شرکت ها اشتباه عمل می کنند. آنها به جای آنکه سعی کنند به کارکنان خود انگیزه بدهند، باید از بی انگیزه شدن کارکنان خود جلوگیری کنند. تعداد زیادی از پرسنل وقتی یک کار جدید را آغاز می کنند، بسیار شیفته و علاقهمند آن هستند. اما طبق یافته های تحقیق ما، در 85 درصد شرکت ها، انگیزه پرسنل در شش ماهه اول به سرعت کاهش می...
-
قولهایی ندهید که توانایی عمل کردن به آنها را ندارید
پنجشنبه 1 بهمن 1394 10:31
برخی مدیران مشتاقانه تلاش میکنند تا بهعنوان یک مدیر و راهنمای اثرگذار و مفید، تیم کاریشان را خشنود کنند که البته این قابل تحسین است اما این مدیران اغلب با دادن قولها و وعدههای بزرگ سعی در خشنود کردن و خوشحالی کارکنانشان دارند. به همان میزان که این وعدهها و قولها بزرگ هستند، مدیران نیز ممکن است کاملا درک نکنند که...
-
اختصاص زمان به کارکنان
پنجشنبه 1 بهمن 1394 10:31
اختصاص زمان به کارکنان مسئله مهمی است ، تشکیل جلسات دونفره منظم با اعضاء گروهتان را باید در برنامه خود قرار دهید. حتی اگر کارمندان در خارج از مرکز خدمت می کنند جلسات را به صورت تلفنی تشکیل دهید. این جلسات را دو بار در ماه انجام و در طول جلسه، تلفن های غیرضروری به شما وصل نشود که بدین طریق به کارکنانتان نشان دهید که...
-
10 مهارت برتر برای موفقیت در سالهای 2015 و 2020
چهارشنبه 30 دی 1394 11:41
-
فقط نکات مثبت را بیان نکنید
چهارشنبه 30 دی 1394 11:02
هنگامیکه نتایج حاصل از یک تصمیم را با افراد تیمتان در میان میگذارید، طبیعتا تنها نتایج مثبتی که از آن تصمیم حاصل میشود را توصیف خواهید نمود. در همین حال افراد تیم شما،به صورت غریزی نکات منفی تصمیم را جستوجو میکنند. به خاطر داشته باشید که هر نقطه خاکستری از یک کسب و کار از نظر تعدادی از پرسنل، مشکی دیده میشود. هرگز...
-
You must change your life
چهارشنبه 30 دی 1394 10:48
-
سرفصل های دوره آموزشی«مدیریت دانش»
چهارشنبه 30 دی 1394 09:26
صورتجلسه کمیته سرمایه انسانی در خصوص برگزاری دوره آموزشی «مدیریت دانش» و سرفصل های دوره
-
طرح سه شنبه های بدون خودرو
سهشنبه 29 دی 1394 14:20
-
زود قضاوت نکنیم !
سهشنبه 29 دی 1394 13:55