به
پیشنهادات سازنده و انتقادات صحیح کارکنان خود در حیطه فعالیت
مشترک اهمیت دهید و با ایجاد تغییرات مناسب در شرایط کاری اعتمادشان
را جلب نمائید
در روابط کاری از به کاربردن کلمات با بار "مطلق"
جداً پرهیز نمائید و با شناخت و احترام به باورها و ارزشهای مورد
قبول کارکنان خود زمینه شکوفایی خلاقیتهای آنها را در حیطه کار
فراهم آورید. به جای واژه "من" از واژه "ما" در روابط خود با
دیگران بهره بگیرید. اجازه ندهید شیوه برخورد توأم با منییت در کار
اثر گذاشته و مانع انجام آن گردد. همواره به عنوان عضوی برابر و
همسان در کارها شرکت کنید و در عمل نشان دهید که برای نیل به
اهداف مشترک همواره در کنار کارکنان خود حضور فکری و فیزیکی دارید.
با خونسردی و ملایمت مدیریت نمائید. در مورد عقاید و باورهای کارکنان
خود، فردی قضاوت نکنید. برای نمونه چنانچه یکی از کارکنان اشتباه
میکند یا پیشنهادات نادرستی را ارائه میدهد به جای انتقاد فردی نظر
دیگر کارکنان را درحضور آن کارمند جویا شوید.
به عقاید آندسته از
کارکنان خود که انرژی مثبت دارند و با منفیگرایی برخورد میکنند
اهمیت دهید و سایرین را هم تشویق به این عمل ارزشمند کنید. به
منظور ایجاد ارتباط صمیمانه با کارکنان خود در موقع توضیح اهداف و
استراتژی سازمان به جای واژه "شما" از واژه "ما" استفاده نمائید.
بیان کلماتی مانند "شرکت ما" ، "سرنوشت کاری ما" ، "موفقیت ما" و
"مشتریان ما" در کارکنان شما اعتماد و انگیزه تعلق به سرنوشت سازمان
را شکل میدهد، به گونهای که آنها نیز خود را در موفقیت و
ناملایمات سازمان سهیم میدانند و آنچه را که در توان دارند در جهت
رشد و ارتقاء سازمان به کار خواهند گرفت.
منبع : مدیریت کاربردی
شنبه 3 بهمن 1394 ساعت 12:02