دانستنی های اداری و مدیریتی

دانستنی های اداری و مدیریتی

مطالب مدیریتی، بخشنامه ها و قوانین اداری کشور و سایر موضوعات کاربردی
دانستنی های اداری و مدیریتی

دانستنی های اداری و مدیریتی

مطالب مدیریتی، بخشنامه ها و قوانین اداری کشور و سایر موضوعات کاربردی

نکاتی مهم در "بهبود بهره‌وری" مدیریت دانش به عنوان "زنجیره تأمین دانش"

نکاتی مهم در "بهبود بهره‌وری" مدیریت دانش به عنوان "زنجیره تأمین دانش" در سازمان شما 

اگر مدیریت دانش را به منزله "زنجیره تأمین دانش" در سطح سازمان در نظر بگیریم، نکاتی وجود دارد که که اگر به آنها توجه نکنیم، می‌توانند موجب کاهش بهره‌وری مدیریت دانش در سازمان شوند. در ادامه به هفت عامل مهم اشاره می‌شود:  ادامه مطلب ...

شانس بقای کسب‌ و کار خود را افزایش دهید

یکی از مسائلی که مدیران سازمان‌ها، کارآفرینان و صاحبان کسب‌وکارها با آن مواجه هستند، ایجاد یک فرهنگ سازمانی (Organizational Culture) کارآمد است. فرهنگ سازمانی را می‌توان سیستمی از فرضیات، ارزش‌ها و باورها دانست که بر نحوه رفتار افراد در سازمان حکمرانی می‌کند. این ارزش‌های مشترک تاثیری قوی بر اعضای سازمان دارد و تعیین می‌کند که آنها چگونه در محل کارشان ظاهر شوند، وظایف‌شان را انجام دهند و با یکدیگر تعامل داشته باشند. فرهنگ سازمانی کمک می‌کند که افراد با پیش‌زمینه‌های مختلف حول یک هدف مشترک متحد شوند، به سازمان وفادار بمانند، جهت فعالیت‌های‌شان را در سازمان بیابند و یک تلقی روشن از هویت سازمانی که در آن مشغول به‌کار هستند، داشته باشند.  ادامه مطلب ...

انواع بیماریهای مدیریت

مدیر انفجاری: اتخاذ تصمیم های ناگهانی و غیر قابل کنترل، عصبانیت غیرقابل پیش بینی و تحریکات شدید رفتاری را میتوان از مشخصه های بارز آنان تلقی کرد.  ادامه مطلب ...

مولفه های هوش مدیریتی

مولفه های هوش مدیریتی:

MQ=IQ+EQ+PQ+PQ+SQ


هوش مدیریتی(MQ): به ما یادآور می‌شود برای موفقیت در زندگی شخصی و زندگی کاروکسب باید بتوانیم بر خودمان مدیریت قوی داشته باشیم و به عبارتی روی خودمان که ارزشمندترین دارایی‌مان است سرمایه‌گذاری کنیم، و برای این مهم، 5 هوش را با نگاه جامعیت‌نگری به‌کار گیریم تا با هم‌توان‌افزایی بین آنها انسانی موفق باشیم.  ادامه مطلب ...

معجزه ساعت 25

زندگی ما را عادت داده تا برای هر کاری وقت خاصی را کنار بگذاریم. وقتی برای کار کردن اختصاص می‌دهیم و زمان مشخصی را برای استراحت و تفریح. وقتی برای خرید داریم و زمانی را برای خوابیدن تعیین می‌کنیم. ما از زمانی که وقت‌شناس شدیم و قدر و ارزش وقت و زمان را درک کردیم، به یک استاد تقسیم زمان تبدیل شدیم. از صبح تا شب دایم به ساعت نگاه می‌کنیم تا مبادا وقت مناسب را از دست بدهیم....  ادامه مطلب ...

کامفار چیست؟

سازمان یونیدو با دولت ها، انجمن های تجاری، بانک های توسعه و شرکت های خصوصی برای حل مسائل صنعتی آنها به مدت بیشتر از 40 سال در حال همکاری بوده و آنها را در جهت کمک به رسیدن به اهدافشان تجهیز می کند. یکی از ابزارهای توسعه داده شده برای خدمت به این هدف، نرم افزار کامفار می باشد .  ادامه مطلب ...

١٠ خاصیت نهفته در تفکر استراتژیک

١- مبتنی بر نگرش خلاق است

٢-مبتنی بر تفکر کل نگر و سیستمی است

٣- مبتنی بر نگرش نقاد و انتقادی است  ادامه مطلب ...

۳۰ فعالیت که باعث موفقیت مدیران سازمان می‌شوند

هر مدیر موفقی یک‌سری کارهای مختلف انجام داده تا توانسته شرکت‌اش را در بین مردم محبوب کند. این افراد خصوصیت‌هایی داشتند و در زمان مناسب کاری را انجام دادند که به موفقیت آن‌ها کمک زیادی کرده‌ است. در این مطلب به ۳۰ کار گوناگون اشاره می‌کنیم که یک مدیر را به فرد موفقی تبدیل می‌کنند.  ادامه مطلب ...

برگزاری دوره آموزشی بهره وری و تکنیک های اندازه گیری آن

به همت مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم ، دوره آموزشی «بهره وری و تکنیک های اندازه گیری آن» جهت رابطین بهره وری دستگاههای اجرایی استان برگزار می گردد.  ادامه مطلب ...