دانستنی های اداری و مدیریتی

دانستنی های اداری و مدیریتی

مطالب مدیریتی، بخشنامه ها و قوانین اداری کشور و سایر موضوعات کاربردی
دانستنی های اداری و مدیریتی

دانستنی های اداری و مدیریتی

مطالب مدیریتی، بخشنامه ها و قوانین اداری کشور و سایر موضوعات کاربردی

۶ کتابی که دنیای مدرن کسب ‌وکار را پدید آورده‌اند

۱- علم ثروت (۲۸۰ سال پیش از میلاد)نویسنده: کاتیلیا

خلاصه: این کتاب که با عنوان “اقتصاد” به زبان سانسکریت ارائه شد، اولین کتابی است که برای تعریف اقتصاد بعنوان عنصری ویژه در سیاستمداری نوشته شد. 

ادامه مطلب ...

ویژگیهای کلی کارآفرینان

الف :ویژگیهای روانشناختی کارآفرینان.
ب :ویژگیهای جمعیت شناختی کارآفرینان.

در زیر مهمترین ویژگیهای روانشناختی کارآفرینان که مورد شناسایی و اتفاق نظر دانشمندان و محققان می باشند بیان خواهد می گردد  ادامه مطلب ...

اعلام آمادگی واحدهای صنعتی استان جهت بازدید دانش آموزان و فرهنگیان

به گزارش کارگروه اقتصاد مقاومتی :
پیرو مصوبه کمیته اجرایی تفاهم نامه مشترک فی مابین سازمان صنعت ، معدن و تجارت و اداره کل آموزش و پرورش (موضوع نامه 11772/1/126 – 18/5/94) جهت گفتمان سازی حمایت از تولید ملی و فرهنگ سازی مصرف کالای ایرانی لیست تعدادی از واحدهای تولیدی استان که جهت بازدید دانش آموزان و فرهنگیان اعلام آمادگی کرده اند تهیه و به واحدهای آموزشی استان ارائه گردید.

هنر گوش کردن

یکی از هنرهای ارتباطی مدیران موفق، توانایی گوش دادن مؤثر است؛ حتی برخی از صاحبنظران ارتباطات انسانی بر این باورند که گوش دادن مؤثر به سخنان دیگران، سنگ بنای مهارت ارتباطی مدیران امروزی است.
در توضیح این مهارت باید گفت بین شنیدن و گوش دادن تفاوت هست. وقتی کسی می‌شنود، کلمات در ذهن او ثبت می‌شود، ولی هیچ پردازشی روی آنها انجام نمی‌شود. ولی وقتی کسی گوش می‌دهد، کلمات به طور فعال در ذهن او ثبت و پردازش می شود و سپس مورد استفاده قرار می‌گیرد، بنابراین می‌توان گوش‌کردن را به صورت حرکتی از شنیدن، درک کردن، به یاد آوردن و استفاده از شنیده‌ها در نظر گرفت.  ادامه مطلب ...

آینده جذب منابع انسانی

چند نکته طلایی از نویسنده پرفروش و کارآفرین برتر در مورد برندینگ شخصی (Personal Branding):


ست گادین (Seth Godin) در یکی از مصاحبه‌های اخیرش گفت:   ادامه مطلب ...

زمانی که "نمی‌دانم"، بهترین پاسخ است!

«زمانی که کارم را در ناسا شروع کردم در اوج بودم و گمان می‌کردم همه چیز را می‌دانم! زیرا جوانی بودم که تازه فارغ‌التحصیل شده بودم و از شهری کوچک در ویرجینیای غربی، به شهر بزرگ هوستون، برای کار در ناسا آمده بودم!  ادامه مطلب ...

10 روش برگزیده از پیتر دراکر برای تکنیک های مذاکره

پیتر دراکر اندیشمند و صاحبنظر بزرگ آمریکایی در عرصه مدیریت معتقد است ، هنر متقاعد کردن راز موفقیت انسانها و یا شرکتهای تجاری موفق است.امروزه بسیاری از شرکتها جهت برنده شدن در مناقصات و مزایده ها در عرصه تجارت ، از متخصصین زبده در امر مذاکرات تجاری بهره می گیرند.در اینجا برای شما چند راهکار در مذاکرات تجاری را ذکر می کنیم.که حاصل تجربیات این مشاوران حرفه ای می باشد :   ادامه مطلب ...

ابزارهای مدیریتی براساس میزان استفاده و رضایت از اثربخشی

نتیجه رتبه‌بندی ابزارهای مدیریتی که براساس میزان استفاده و رضایت از اثربخشی انجام گرفته است ، ابزارهای کارآمدتر را در جدول زیر رتبه‌بندی کرده است:  ادامه مطلب ...

چند نکته مدیریتی

1.تفکر مبتنی بر صفر را در همه امور بکار گیرید...

یعنی
-حذف همه آدمهای اشتباه
-توقف همه سرمایه گذاریهای اشتباه
-حذف همه محصولات و خدمات اشتباه   ادامه مطلب ...