گروه نوسازی و تحول اداری

گروه نوسازی و تحول اداری

مطالب مدیریتی، بخشنامه ها و قوانین اداری کشور و سایر موضوعات کاربردی
گروه نوسازی و تحول اداری

گروه نوسازی و تحول اداری

مطالب مدیریتی، بخشنامه ها و قوانین اداری کشور و سایر موضوعات کاربردی

فقط نکات مثبت را بیان نکنید

هنگامیکه نتایج حاصل از یک تصمیم را با افراد تیمتان در میان میگذارید، طبیعتا تنها نتایج مثبتی که از آن تصمیم حاصل می‌شود را توصیف خواهید نمود.

در همین حال افراد تیم شما،به صورت غریزی نکات منفی تصمیم را جست‌وجو می‌کنند.

به خاطر داشته باشید که هر نقطه خاکستری از یک کسب و کار از نظر تعدادی از پرسنل، مشکی دیده می‌شود.  ادامه مطلب ...

سرفصل های دوره آموزشی«مدیریت دانش»

صورتجلسه کمیته سرمایه انسانی در خصوص برگزاری دوره آموزشی «مدیریت دانش» و سرفصل های دوره  ادامه مطلب ...

افزایش مسوولیت نابودگر ایده‌های ناب

کارمندان خوب ،علاقمندند که از طریق بهترین ایده‌هایشان رشد و پیشرفت کنند.
اغلب کسی که ایده ای را می دهد اجرای آن ایده را هم به خودش واگذار میکنند. بعلاوه اگر آن شخص کارمند برجسته‌ای نیز باشد، چون بیشتر از هرکسی خواهان اجرایی شدن آن ایده است از او میخواهند مسوولیت کار را هم قبول کند.
مسلما کارمندان خوب قبلا هم به خوبی کار می‌کردند، بنابراین اگر هربار که پیشنهاد و ایده ای را مطرح می‌کنند مسوولیت جدیدی به آنها واگذار شود به طور قطع ایده‌های بعدی آنها متوقف خواهد شد.  ادامه مطلب ...

یوز پلنگ

یک یوز پلنگ ، اگر با هزار کیلومتر سرعت هم بدود؛ باز نمیتواند؛ به پرواز درآید.

ولى ، یک گنجشک کوچک با کمترین سرعت هم پرواز می کند. زیرا براى پرواز نیاز به بال داریم؛ نه قدرت و سرعت!

بالِ پرواز ما انسانها، ذهن ماست. موفقیت ، هیچ ربطى به هیکل ، زیبایى ، جنسیت، قدرت، سن و سال، داخلى و خارجى بودن ندارد!  ادامه مطلب ...

۸ نکته برای ارتباط موثر

آیا می‌خواهید مردم به حرف شما گوش دهند؟ این موضوع فقط به عنوان‌هایی که مطرح می‌کنید بستگی ندارد بلکه به نحوه بیان کردن شما نیز بستگی دارد. به نظر شما چگونه می‌توان طرف مقابل را ترغیب کرد به حرف شما گوش دهد؟
۸-نکته-برای-اینکه-بهتر-ارتباط-برقرار-کنید

برخی انسان‌ها استعداد خاصی در صحبت کردن دارند، آن‌ها می‌توانند سر صحبت را به‌خوبی باز کنند و تا پایان مذاکره به‌خوبی با شما صحبت کنند. برای این افراد خیلی فرقی نمی‌کند آن‌ها در خیابان باشند یا کافی‌شاپ یا… و همچنین تفاوت زیادی ندارد که طرف مقابلشان مدیر باشد یا مشتری یا یک غریبه، آن‌ها می‌توانند به‌راحتی در همه جا با هرکسی ارتباط کلامی داشته باشند و با آن‌ها گرم بگیرند؛ اما چگونه این افراد موفق به برقراری ارتباط با هر قشری می‌شوند؟ افراد موفق، در مذاکره کردن مهارت خاصی دارند و برخی از آن‌ها این مهارت را یاد گرفته‌اند؛ بنابراین شما هم می‌توانید یاد بگیرید چگونه سر صحبت را باز کنید و موفق به اداره صحبت هایتان طی مذاکره شوید.  ادامه مطلب ...