دانستنی های اداری و مدیریتی

دانستنی های اداری و مدیریتی

مطالب مدیریتی، بخشنامه ها و قوانین اداری کشور و سایر موضوعات کاربردی
دانستنی های اداری و مدیریتی

دانستنی های اداری و مدیریتی

مطالب مدیریتی، بخشنامه ها و قوانین اداری کشور و سایر موضوعات کاربردی

هر چه زودتر پوست اندازی کنید

از تلاش بیش از حد برای حفظ رفتارهای خود دست بردارید.
یکی از بدترین عادت‌های یک مدیر انجام رفتارهایی است که با عبارت «من همینم که هستم» توجیه می‌شوند.
خود را از رفتارهای ناشایستی که به اشتباه فکر می‌کنید لازمه شخصیت شما هستند، رها کنید.
به جای پافشاری بر تغییر ناپذیری خود، به موانعی که این رفتارها برای موفقیت خود و اطرافیانتان ایجاد می‌کنند، فکر کنید.  ادامه مطلب ...

پنج راهی که مدیریت دانش از نوآوری پشتیبانی می‌کند

1. کاهش زمان ورود به بازار محصولات / خدمات
2. ایجاد فرهنگ و محیط حمایت کننده
3. تسهیل دستیابی به دانش خبرگان
4. افزایش همکاری درون مرزهای سازمان

5. افزایش کارایی دانشکاران




منبع : مشاوران مدیریت دانش

چرا مبتکران و نوآوران به مدیریت دانش توجه دارند؟

یکی از تعاریف نوآوری ، ترکیب یا هم‌ افزایی دانش برای دستیابی به یک دانش ترکیبی جدید و یا منحصربفرد است.

شرکت‌های موفق از رویکردهای مدیریت دانش برای نوآوری بویژه در حوزه‌های فنی استفاده می‌کنند. مزایای مدیریت دانش در این مسیر عبارتند از: 

ادامه مطلب ...

نتایج نظرسنجی سازمانی موسسه گالوپ

بر اساس نظرسنجی صورت گرفته توسط موسسه گالوپ در امریکا در سال 2014 نتایج ذیل حاصل شده است:
- تنها 31.5 درصد از کارکنان نسبت به شغل و سازمانشان تعلق خاطر (engagement) دارند.
- در بین گروه های شغلی، مدیران بیشترین تعلق خاطر را دارند؛ 38.4 درصد مدیران engaged هستند.   ادامه مطلب ...

تصویر اشخاصی که نقاط ضعف شخصیت خویش را از بین برده اند!

١- همه چیز زندگی را دوست دارند، وقت خود را با شِکوه و شکایت نمی گذرانند و از انجام هیچ کاری ناراحت نمی شوند. گردش، سینما، مزارع، حیوانات، کوه ها، …. و تقریبا همه چیز را دوست دارند.
٢- تظاهر به لذت بردن نمی کنند بلکه هر آنچه را که هست خردمندانه می پذیرند و توانایی غریبی در لذت بردن از واقعیت ها دارند.
٣- هرگز از کسی عصبانی نمی شوند بلکه به سادگی او را نادیده می گیرند؛ از پیش او می روند یا موضوع را عوض می کنند.
٤- نگرانی جزو برنامه زندگی شان نیست. تسلیم نگرانی نمی شوند و خود را از نگرانی دور نگه می دارند.  ادامه مطلب ...

عواملی که مدیر موفق را ازدیگر مدیران تمیز می دهد

1- پیگیری و سرسختی و استقامت
٢- جدی بودن در هدف
٣- علاقمند بودن به پیشرفت درکار خود
٤- پرسش از همکاران درخصوص کیفیت کارها
٥- گوش فرادادن به پیشنهادها ونظرات دیگران
٦- شور و انرژی زیاد
٧- مسئول دانستن خود در قبال کاری که ارائه میدهد
٨- سخت کوشی بسیار
٩- ایجاد اشتیاق در همکاران
١٠- در دسترس بودن

13 نکته مدیریتی

13 نکته مدیریتی برای رهبران بزرگ !  ادامه مطلب ...

١٦ ویژگی مدیران برتر دنیا

مدیران برتر دنیا ١٦ ویژگی دارند که عبارتند از:

١- مایل به کسب موفقیت
٢- ظاهری مرتب و آراسته
٣- غرور شغلی
٤- مهارت در ارتباطات
٥- صداقت و صراحت
٦- داشتن حافظه خوب
٧- ظرفیت کار سنگین
٨- تصمیمات عاقلانه  ادامه مطلب ...