دانستنی های اداری و مدیریتی

دانستنی های اداری و مدیریتی

مطالب مدیریتی، بخشنامه ها و قوانین اداری کشور و سایر موضوعات کاربردی
دانستنی های اداری و مدیریتی

دانستنی های اداری و مدیریتی

مطالب مدیریتی، بخشنامه ها و قوانین اداری کشور و سایر موضوعات کاربردی

رونمایی از «شبکه ملی اطلاعات» در هفته دولت/جاده امن تبادل اطلاعات ساخته شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از رونمایی فاز اول «شبکه ملی اطلاعات» همزمان با هفته دولت خبر داد.  

محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی دولت از افتتاح فاز اول«شبکه ملی اطلاعات» خبر داد و گفت: این طرح از اوایل آغاز به کار دولت نهم یعنی یازده سال پیش کلید خورده اما متاسفانه اجرایی نشده بود.

او در تشریح این طرح توضیح داد: ابتدا به سه کلمه تشکیل دهنده این طرح دقت کنید؛ این هم شبکه است، هم ملی است و هم مجموعه داده و اطلاعاتی بر روی آن قرار می‎گیرد. باید شبکه‎ای ایجاد می‎شد که ملی باشد و همه مردم داخل کشور هم به آن دسترسی برابر داشته باشند.

واعظی در تشریح اقدامات صورت گرفته در راستای اجرایی شدن این طرح، افزود: بر این اساس زیرساخت‎های شبکه ملی را حتی در روستاها و مناطق محروم توسعه داده‎ایم. در این مرحله، اطلاعات و داده‎ها باید بر روی شبکه ملی قرار بگیرند. به این ترتیب مراکز داده‎های خصوصی و دولتی بسیاری تاکنون هم در شهرهای کوچک و شهرستانها و هم در مراکز استان ها افتتاح شده است.

وزیر ارتباطات در ادامه با تاکید بر اینکه زیرساخت‎ها برای افتتاح شبکه ملی آماده است ، یادآور شد: وزارت ارتباطات متولی داده‎های شبکه ملی اطلاعات نیست. تولید محتوا با کاربران، رسانه‎ها، مردم و شرکت‎های مختلف است. این وزارتخانه جاده می‎سازد و متولی تولید محتوا، دستگاه‎ها و نهادهای مختلف دیگر هستند.

این عضو کابینه با ابراز تاسف از اینکه به اشتباه محتوای فضای مجازی به تولی‎گری وزارت ارتباطات نسبت داده می‎شود، گفت: این وزارتخانه، وزارتخانه‎ای فنی است.

او در پاسخ به اینکه هدف از راه اندازی «شبکه ملی اطلاعات» چیست، تصریح کرد: برقراری ارتباط مطمئن، با سرعت بالا و هزینه پایین از اهداف اجرای این طرح است.

وزیر ارتباطات کاهش ترافیک ورودی و خروجی بین المللی را از مزایای راه‎اندازی «شبکه ملی اطلاعات» دانست و در پایان افزود : فاز اول این طرح، ششم شهریور ماه و همزمان با هفته دولت افتتاح خواهد شد.

 

در کانال تلگرامی ما  عضو شوید.
لینک کانال :

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد