دانستنی های اداری و مدیریتی

دانستنی های اداری و مدیریتی

مطالب مدیریتی، بخشنامه ها و قوانین اداری کشور و سایر موضوعات کاربردی
دانستنی های اداری و مدیریتی

دانستنی های اداری و مدیریتی

مطالب مدیریتی، بخشنامه ها و قوانین اداری کشور و سایر موضوعات کاربردی

نام نویسی در پنجمین دوره مسابقه ملی کن ست ایران تا 15 تیرماه

پژوهشگاه هوافضا، مهلت نام نویسی در 'پنجمین دوره مسابقه ملی کن ست ایران' را تا 15 تیرماه جاری اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، پنجمین دوره مسابقه ملی کن ست ایران امسال به همت این پژوهشگاه وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در بهمن ماه سال جاری برگزارمی شود.

 

 

نام نویسی اولیه تیم‌ها برای شرکت دراین مسابقه ملی از ابتدای تیرماه آغاز شده است و زمان‌بندی اجرای مسابقه، قوانین و مقررات مربوط به آن به زودی اعلام خواهد شد.
همچنین واژه کن ست از واژه‌های کن (can) به معنای قوطی و ست (sat) مخفف واژه‌ (satellite) به معنای ماهواره ساخته شده است. کن ست را می‌توان با وسایلی همچون راکت و بالن از ارتفاعات مختلف رها کرد تا ماموریت مورد نظرش را انجام دهد.
علاوه براین، سامانه‌های فرود متفاوتی می‌تواند برای کن‌ست استفاده شود که شاخص‌ترین آنها چتر (Parachute) است، کن‌ست‌ها در دو کلاس استاندارد (که ابعاد آن در حد قوطی نوشابه است) و آزاد (که حجم آن به یک لیتر محدود می‌شود) طراحی و ساخته می‌شوند.
همچنین کن‌ست یک سامانه‌ ساده‌ مکاترونیکی است که به عنوان زیرمجموعه‌ای از دانش رباتیک فضایی مطرح می‌شود. نام این سامانه بر پایه استاندارد ساخت آن هم‌ارز ماهواره‌ای که در ابعاد قوطی نوشابه است، برگزیده شده است، این سامانه یک فرصت آموزشی برای دانش‌آموزان که علاقه مند به طراحی و ساخت ماهواره‌ای هستند، فراهم می‌کند.
یک کن ست باید شامل همه بخش‌های اساسی یک ماهواره ازجمله زیرسیستم‌های توان، مدیریت داده و فرمان و مخابرات باشد تا بتواند به صورت مستقل عمل کند.

گفتنی است چهارمین دوره مسابقه ملی کن ست ایران در سال 1393 با حضور 18 تیم از 11 دانشگاه کشور درپژوهشگاه سامانه های فضانوردی برگزار شد.




در کانال تلگرامی ما  عضو شوید.

لینک کانال :

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد