در زیر به چند نمونه از آنها اشاره میشود تا رفتار اخلاقی به درون کسبوکار شما نفوذ پیدا کند.
- رفتار خوب با کارکنان:
پرداخت حقوق عادلانه و به موقع، عمل کردن به وعدههای خود و سطح احترام بالایی را به کارکنان قائل شدن. نتیجهای نهایی: وفاداری کارکنان، انگیزه بالای کارکنان، بهرهوری و در نهایت رشد سریع شرکت شما.
- صادق بودن در تمام معاملات کسبوکاری:
صداقت سنگبنای اعتماد است، مدیران اخلاقی در تمام ارتباطات و معاملات سعی دارند تا همواره صادق باشند. پرداخت مقدار توافق شده و به موقع به عرضهکنندگان، منصفانه بودن با مشتریان و غیره که در نهایت منجر به اعتبار استرلینگ میشود که شرکت شما را حتی زمانی که در شرایط سختی قرار گرفتهاید کمک خواهد کرد.
- مسئولیتپذیری اجتماعی:
آیا شما مسئولیت اجتماعی خود را رعایت میکنید؟ آیا باعث آلوده شدن محیط زیست نمیشوید؟ اقدامات مفیدی برای جامعه انجام دهید، به عنوان مثال پولی را برای اقدامات خیریه جمعآوری کنید و یا دیگر کارهای شایسته که جامعه به آنها نیازمند است. نتیجه نهایی: حسن نیت و افزایش شهرت شما به عنوان یک نیروی مثبت در جامعه.
- عمل کردن به همه وعدههای خود:
به آنچه که در قراردادهای خدماتی و تبلیغات وعده میدهید عمل کنید. زیرا این باعث میشود که مشتریان بدانند که میتوانند به شما اعتماد کنند و تقلب در کار شما وجود ندارد. مدیران اخلاقی قابل اعتماد هستند زیرا تمام تلاش خود را انجام میدهند تا به تعهدات و وعدههای خود به صورت تمام و کمال عمل کنند.
- انصاف و عدالت:
مدیران اخلاقی سعی دارند تا عدالت و انصاف را در تمام جنبههای کسبوکار خود رعایت کنند. آنها به صورت آشکار به عدالت تعهد دارند، رفتار برابری با افراد دارند، از اشتباهات و مشکلات دیگران سوءاستفاده نمیکنند، به هنگام انجام دادن اشتباه قادر به اعتراف به آن و در صورت لزوم مواضع و اعتقادات خود را تغییر میدهند.
-مراقبت:
مدیران اخلاقی واقعا نگران رفاه دیگران هستند، آنها اغلب دلسوز، مهربان و خیرخواه هستند. مفهوم سهامداری را درک کرده و همواره در کسبوکار عواقب مالی و عاطفی را برای همهی ذینفعان در نظر میگیرند. آنها به دنبال دستیابی به اهداف کسبوکار خود به شیوهای هستند که باعث حداقل آسیب و بزرگترین منفعتها شوند.
- احترام به دیگران:
مدیران اخلاقی با همه با رعایت احترام حرف میزنند. آنها به کرامت انسان، استقلال، حفظ حریم خصوصی و منافع همه کسانی که سهمی در کسبوکار دارند، احترام میگذارند. آنها باادب هستند و با همه مردم صرفنظر از جنس، نژاد یا ملیت با احترام و منزلت برابر رفتار میکنند.
-اطاعت از قانون:
مدیران اخلاقی از قوانین و مقررات مربوط به فعالیتهای کسبوکار خود به ور کامل آگاه هستند و از تمام آنها موبه مو پیروی میکنند.
-تعهد به تعالی:
مدیران اخلاقی به دنبال تعالی در همهچیز، در همه زمانها هستند. آنها به دنبال انجام وظایف خود، آگاه و آماده، به طور مداوم در تلاش هستند تا مهارتهای خود را در تمام زمینهها افزایش دهند.
منبع: سایت بازاریابی
شنبه 28 فروردین 1395 ساعت 13:50