دانستنی های اداری و مدیریتی

دانستنی های اداری و مدیریتی

مطالب مدیریتی، بخشنامه ها و قوانین اداری کشور و سایر موضوعات کاربردی
دانستنی های اداری و مدیریتی

دانستنی های اداری و مدیریتی

مطالب مدیریتی، بخشنامه ها و قوانین اداری کشور و سایر موضوعات کاربردی

مدیر زور گو!

این نوع مدیران، غالبا از عقده های روانی در عذابند و تحمل آن را ندارند که سلیقه ، تشخیص و یا اراده شان به مانع برخورد کند. و از میان برداشتن این موانع جر از طریق زیر پا گذاشتن قوانین و پایمال کردن حقوق افراد امکان پذیر نیست. به همین دلیل است که بارها شنیده ایم که کارمندان برجسته به واسطه مخالفت اصولی با نظریات غیر اصولی مدیران خود، از کار برکنار شده اند.  

طرز تشخیص

با اندکی انصاف می توانید قضاوت کنید که کدام یک از تصمیمات شما دقیقا منطبق با قوانین نبوده است و فقط به واسطه مصلحت و موقعیت شخصی خودتان بوده است. همچنین با کمی بررسی در نوع رفتارتان در برخورد با نظریه های اصولی کارکنان، کاملا متوجه خواهید شد که کجاها با بی توجهی به این نظرات و بدون هیچ توضیح منطقی دستورات خود را داده اید... 


طرزدرمان

این بیماری تا حد زیادی صعب العلاج است و کنار زدن منافع و تمایلات شخصی و راه باز کردن برای قانون و حقوق دیگران کار آسانی نیست. با این حال شما اگر بتوانید این حقیقت را تشخیص و بپذیرید که باید بر اساس یک سری از اصول و قواعد اقدام کرد و نظرات دیگران را هم بتوانید بشنوید و سعی نکنید با زورگویی و استفاده از قدرت پست سازمانی و یا مالکیت خود حرف خود را به کرسی بنشانید، معالجه شما کار دشواری نخواهد بود.


منبع : مدیریت کاربردی


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد