دانستنی های اداری و مدیریتی

دانستنی های اداری و مدیریتی

مطالب مدیریتی، بخشنامه ها و قوانین اداری کشور و سایر موضوعات کاربردی
دانستنی های اداری و مدیریتی

دانستنی های اداری و مدیریتی

مطالب مدیریتی، بخشنامه ها و قوانین اداری کشور و سایر موضوعات کاربردی

داده کاوی چیست؟

مجموعه ابزارهایی که می توانند شرکت ها، موسسات و حتی افراد را کمک کنند، تا از انبوه اطلاعات و داده های در دسترس، به مفاهیم کاربردی و موثر برسند، در شاخه ای از علوم کامپیوتر به نام داده کاوی (Data Mining) مورد بررسی قرار می گیرد. در واقع، داده کاوی مجموعه ای از مسائل کاربردی است که در حوزه استخراج دانش از انبوه داده های در دسترس تعریف شده اند، که روش هایی نیز در طول زمان، توسط دانشمندان علوم کامپیوتر، ریاضیات و آمار راه حل هایی برای آن ها ارائه شده است.

همانند فرایندی که در استخراج کانی های مهم و ارزشمند از سنگ های معدنی انجام می شود، در داده کاوی نیز، انبوهی از اطلاعات و داده ها بررسی می شوند، و دانستنی های ارزشمند و الگوهای کسب و کار، به ویژه کسب و کارهای نوپا اشتغال دارند، به معنی یکی از سبک های توسعه در کسب و کار است. 
ادامه مطلب ...

تکنیک 5 چرا

ساکیچی تویودا یکی از پیشگامان انقلاب صنعتی در ژاپن است که تکنیک" 5 چرا" را در سال 1930 ابداع نمود. او از صاحبان صنایع، مخترع و بنیانگذار شرکت تویوتا به شمار می رود. تکنیک وی در دهه 1970 بسیار شهرت یافت و حتی امروزه نیز تویوتا در حل مسائل از آن استفاده می کند.

فلسفه روش تویودا بر پایه "مشاهده (برو و ببین)" است. به این معنی که تصمیم گیری بیشتر بر مبنای فهم عمیقی است که از فرایندها و شرایط موجود در عمل حاصل می شود؛ تا اینکه مبتنی بر افکار و فرضایت افراد در اتاق هیات مدیره در رابطه با آنچه اتفاق خواهد افتاد، باشد. تکنیک فوق زمانی بیشترین تاثیر را دارد که پاسخ سوالات از افرادی که محصولات را لمس و تجربه کرده اند، پرسیده شود. این تکنیک بسیار ساده است. زمانی که مشکلی رخ می دهد ماهیت و منشا آن تنها با پرسیدن "5چرا" و نه کمتر روشن می شود.  ادامه مطلب ...

توصیه های مدیریتی !

شما مجبور نیستید که رئیستان را دوست داشته باشید و او را تحسین کنید.

همچنین نباید از وی متنفر باشید در هر حال باید او را به گونه‌ای اداره کنید که بتواند منبعی برای موفقیت شخصی شما و موفقیت سازمان باشد.

پیتر دراکر

نکات مهم برای مدیریت کاری و شخصی

آگاه شوید که دیگران از شما چه انتظارهایی دارند :

- آینده هرگز اتفاق نمی افتد بلکه ساخته می شود  

- ارزیابی را با توجه به هدف ها انجام دهید 

- از اشتباه کردن نهراسید ، اما اشتباه را دوباره تکرار نکنید  

ادامه مطلب ...