دانستنی های اداری و مدیریتی

دانستنی های اداری و مدیریتی

مطالب مدیریتی، بخشنامه ها و قوانین اداری کشور و سایر موضوعات کاربردی
دانستنی های اداری و مدیریتی

دانستنی های اداری و مدیریتی

مطالب مدیریتی، بخشنامه ها و قوانین اداری کشور و سایر موضوعات کاربردی

مدیر همه کاره

حتما شما هم از این دست مدیران دیده اید، که وظایف سایر افراد را کم اهمیت می شمارند و تمام امور و وظایف را مربوط به خود می دانند و در چارت سازمانی ، تنها همان چهارخانه ی پست سازمانی خودشان را می بینند .خود را همه کاره و مقامات زیردست را هیچکاره می دانند.  


طرز تشخیص

معمولا در شرکتهایی که مدیر همه کاره در آنجا حضور دارد از ایده ها و فکرهای جدید خبری نیست، زیرا تمام امور در دست یک نفر و آن هم مدیر است لذا سایرین فرصتی برای ایده پردازی پیدا نمی کنند. بنابراین برای تشخیص شش تا از آخرین گزارش هایی را که کارمندانتان تهیه کرده اند ، بررسی کنید . اگر حداقل یک گزارش دارای عقاید تازه و سودمند نباشد ، شما احتمالا به این بیماری دچار هستید و احتیاج به مداوا دارید .

طرز درمان
به همکارانتان توضیح دهید که تا چه حد به عقاید و افکار تازه علاقه مند هستید. به آنان اطمینان دهید که همه پیشنهاد ها مطالعه می شوند و کسی به خاطر پیشنهادش مورد انتقاد و شماتت قرار نمی گیرد. وحتی نامربوط ترین ایده ها مورد مطالعه قرار خواهد گرفت.

منبع : مدیریت کاربردی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد