دانستنی های اداری و مدیریتی

دانستنی های اداری و مدیریتی

مطالب مدیریتی، بخشنامه ها و قوانین اداری کشور و سایر موضوعات کاربردی
دانستنی های اداری و مدیریتی

دانستنی های اداری و مدیریتی

مطالب مدیریتی، بخشنامه ها و قوانین اداری کشور و سایر موضوعات کاربردی

قانون دو عدد پیتزا

روزی روزگاری در شرکت آمازون (Amazon) مدیران به کارمندان پیشنهاد میدادند تا حدی که در توانشان هست، باید با دیگران ارتباط برقرار کنند… همه.
اما؛ ناگهان روزی ، Jeff Bezos مدیرعامل و موسس آمازون برخلاف انتظار عموم شیوه عجیب مدیریتی را معرفی کرد و گفت “نه !!! هرگز…
ارتباطات زیاد مضر است…”  

و بعد قانون عجیب و جالبی عنوان کرد برای کارمندانش که با نام قانون 2 عدد پیتزا معروف شد.

این قانون میگوید : تیم کاری شما، بایدفقط به اندازه ای بزرگ باشد، که بتوانید با 2 عدد پیتزا تمام اعضای آنرا سیر کنید!!!

ارتباطات بیشتر عملا کلید حل مشکل ارتباطات نیست !
برای مثال قانون 2 عدد پیتزا را میتوانید به سادگی در جمع های بزرگتر مانند عروسی ها و جشن ها بزرگتر ببینید، در چنین شرایطی، به علت افزایش تعداد افراد، تعداد ارتباطاتی که باید ایجاد کنید افزایش پیدا میکند، در نتیجه شما نمیتوانید ارتباطات معنادار و بهتری با همه ایجاد کنید و مجبور میشوید، ارتباطات و سطح مکالماتتان را سطحی تر انتخاب کنید.
به همین دلیل است که در جمع های بزرگتر، مردم معمولا به دسته های کوچکتری تقسیم میشوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد