دانستنی های اداری و مدیریتی

دانستنی های اداری و مدیریتی

مطالب مدیریتی، بخشنامه ها و قوانین اداری کشور و سایر موضوعات کاربردی
دانستنی های اداری و مدیریتی

دانستنی های اداری و مدیریتی

مطالب مدیریتی، بخشنامه ها و قوانین اداری کشور و سایر موضوعات کاربردی

چهارده اصل مدیریتی دمینگ

چهارده اصلی که ادواردز دمینگ (یکی از رهبران نهضت کیفیت) بر می شمارد می توانند به عنوان رهنمودی مورد استفاده مدیران ارشد قرار گیرند که عبارتند از: 
ادامه مطلب ...

استراتژی اقیانوس آبی

فرض کنید که حوزه های کاری و خدماتی  جهانی از دو دسته اقیانوس تشکیل شده است:

1- اقیانوس‌های آبی، 2- اقیانوس‌های قرمز.  ادامه مطلب ...

برگزاری کارگاه های آموزشی فرش دستباف در استان قم

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم مجموعه کارگاه های آموزشی فرش دستباف در استان قم برگزار میگردد.  ادامه مطلب ...

جملات و اصطلاحات انگلیسی در مورد کار کردن و شغل

در این یادداشت جملات ضروری و رایج انگلیسی در مورد کار کردن و مکالماتی که در محیط های کاری رد و بدل می شود ارائه شده است که از جمله آنها عبارتند از : ساعات کاری، حقوق و دستمزد، شرایط کاری، استخدام و استعفا و ...  ادامه مطلب ...

بی‌نظمی و فرآیندهای کاری

برای شرکت‌هایی که کمی رونق می‌گیرند و بنابراین نیاز دارند تولیدات و یا خدمات‌رسانی خود را سریع‌تر کنند تا بتوانند تقاضای مشتریان را برطرف کنند ، ایجاد فرایندهای کاری برای کارهای روزمره الزامی است.

فرآیندهای کاری به معنی چگونگی و ترتیب انجام کارهاست . بدون چنین فرآیندهای کاری ، کار کردن برای کارمندان شبیه اطفاء حریق است و هیچ‌کس از لحظه بعد خود خبر ندارد و هرج‌ومرج ایجاد می‌شود . در نتیجه خطاها و هزینه‌ها چند برابر خواهد شد، خستگی و نا امیدی زیاد می‌شود و دیر یا زود مشتریان خوب از دست خواهند رفت.

وقوع چنین شرایطی بدین معنی نیست که صاحب شرکت با ایجاد فرایندهای کاری مخالف است ، بلکه معمولا آن‌ها از این مسئله غافلند و زمانی متوجه اهمیت این موضوع می‌شوند که سرشان بسیار شلوغ است و ساعت‌ها وقت را به هدر داده‌اند و در اکثر مواقع صاحبان کسب‌وکار به جای توجه دقیق به قضیه ، فقط ساعات کاری خود و کارمندان را بیشتر می‌کنند که چنین کاری هیچ کمکی به حل مشکل نمی‌کند.

چرا کارمندان آنچه را من از آنها می‌خواهم انجام نمی‌دهند ؟

چرا کارمندان آنچه را من از آن‌ها می‌خواهم انجام نمی‌دهند ؟

وقتی در یک شرکت کارها درست انجام نمی‌شود یا اصلا انجام نمی‌شود سوال بالا ذهن مدیر را به خود مشغول می‌کند. طبق تحقیقات گسترده‌ای که فردیناند فورینز انجام داده است عمده‌ترین دلیلی که کارمندان کارهایی را که شما می‌خواهید انجام نمی‌دهند این است که:

«آن‌ها نسبت به کارهایی که باید انجام دهند توجیه نیستند ؛ یا به عبارتی آن‌ها اصلا نمی‌دانند قرار است چه کاری انجام دهند.»  ادامه مطلب ...

کارمندهای عالی در سه زمینه بسیار بهتر از کارمندهای خوب عمل می‌کنند

1. ابتکار عمل

به طور کلی ابتکار عمل، به فکر و عملی گفته می‌شود که بدون دخالت دیگران انجام شود. به‌عبارتی‌دیگر، ابتکار عمل توانایی ارزیابی شرایط و تشخیص درست به صورت مستقل و همچنین اشتیاق برای گرفتن مسئولیت زودتر از دیگران است. کسی که ابتکار عمل دارد تعهد بالایی از خود نشان می‌دهد ؛ تعهد بالا در قبال شرکت ، مشتریان ، مشکلات و فرصت‌ها.

هنری فورد بنیان‌گذار شرکت ماشین‌سازی فورد اعتقاد دارد ابتکار عمل یکی از ارزشمندترین قابلیت‌ها است و تفکر بالایی می‌طلبد. ابتکار عمل از ریشه لاتین و به معنای آغاز است. ابتکار عمل می‌تواند مشکلات را رفع و فرصت‌های آینده را پیش‌بینی کند ؛ بنابراین هر چه تعداد کارمندانِ با ابتکار عمل را در شرکت خود زیاد کنید، راحت‌تر می‌توانید موانع پیشرفتتان را برطرف نمایید. 

ادامه مطلب ...

دانلود کتاب پرسشنامه علائق شغلی

جهت دانلود کتاب پرسشنامه علائق شغلی اینجا را کلیک فرمایید .

هشت قاعده الزام آور برای تحقق نوآوری

عوامل استراتژیک و سازمانی از جمله فاکتورهایی هستند که سازمان‌های نوآور بزرگ و موفق را از سایرین متمایز می‌سازد.
ایجاد نوآوری برای سازمان‌هایی که به ثبات کامل رسیده اند، فرآیند دشواری است. این بنگاه‌های اقتصادی اغلب مجریان بهتری هستند تا نوآوران موفق، به ندرت از راه خلاقیت به موفقیت دست پیدا می‌کنند و بیشتر بر بهینه‌سازی کسب‌وکار خود تمرکز دارند.  ادامه مطلب ...

ویژگی‌های یک نظام پیشنهاد موفق

زمانی یک نظام پیشنهادها موفق است که بتواند زمینه حضور و مشارکت فعال تمامی پرسنل شرکت را در ارایه پیشنهادها فراهم سازد و به شکلی طرح‌ریزی شود که وضعیت سواد کارکنان و یا رده شغلی آنها مانعی برای مشارکت افراد نباشد.  ادامه مطلب ...