دانستنی های اداری و مدیریتی

دانستنی های اداری و مدیریتی

مطالب مدیریتی، بخشنامه ها و قوانین اداری کشور و سایر موضوعات کاربردی
دانستنی های اداری و مدیریتی

دانستنی های اداری و مدیریتی

مطالب مدیریتی، بخشنامه ها و قوانین اداری کشور و سایر موضوعات کاربردی

تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت،معدن و تجارت استان قم در جلسه ای به میزبانی استانداری کارگروهی به نام تسهیل و رفع موانع تولید به ریاست استاندار و دبیری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم پیرو مصوبه وزارت صنعت ، معدن و تجارت شروع به کار کرد.   
تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت،معدن و تجارت استان قم در جلسه ای به میزبانی استانداری کارگروهی به نام تسهیل و رفع موانع تولید به ریاست استاندار و دبیری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم پیرو مصوبه وزارت صنعت، معدن و تجارت شروع به کار کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: این کارگروه با اجرای مصوبه وزارت صنعت،معدن و تجارت تشکیل شده و استاندار به عنوان رئیس ، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت به عنوان دبیر و سازمان امور مالیاتی،اداره تعاون رفاه ،کار و تاکین اجتماعی ، جهاد کشاورزی ، اداره های آب و برق و گاز، اتاق بازرگانی و خانه صنعت و معدن به صورت عضو هستند.

احمد ذاکری هدف از تشکیل این کارگروه را کمک به واحد های  صنعتی و معدنی و رفع موانع  و مشکلات بوجود آمده بین واحد های صنعتی و معدنی و اداره های دولتی خواند و گفت: این کارگذوه متشکل از چها کمیته امور مالیاتی، امور بانکی، مسائل کارگری، تامین اجتماعی و بهداشت و امور زیربنایی و منابع طبیعی است که بسته به کمیته ،اداره متبوع به عنوان ریاست و سازمان صنعت، معدن و تجارت به عنوان دبیر میباشد .

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید افزود: مشکلات احصاء شده از واحد های تولیدی در این چهار کمیته بررسی و رفع میشود.در غیر اینصورت مشکلات و موانع را به کارگره ارجاع داده تا در آن کارگروه تصمیم نهایی گرفته شود.و در مورد تصمیم های ملی موارد را به وزارت صنعت ،معدن و تجارت و دولت ارجاع میدهیم تا تصمیم ملی گرفته شود.

ایشان از بازدید 35 واحد صنعتی از ابتدای سال تا کنون خبر دادندو عمده مشکلات اصلی در این واحد هارا عدم وجود تسهیلات بانکی با نرخ سود پایین، کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش ، مشکلات مالیاتی و ارزش افزوده و مشکلات زیر بنایی دانستند و گفتند: در جلساتی متعدد بین سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم و دستگاههای ارائه دهنه خدمات و واحد های صنعتی از 35 مورد بازدید 10 واحد مشکلاتشان برطرف شده و از حالت نیمه فعال و یا راکد درآمده و شروع بکار نمودند.

در پایان این جلسه احکام مربوط به اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و کمیته های ذیل آن توسط استاندار قم ابلاغ شد .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد