دانستنی های اداری و مدیریتی

دانستنی های اداری و مدیریتی

مطالب مدیریتی، بخشنامه ها و قوانین اداری کشور و سایر موضوعات کاربردی
دانستنی های اداری و مدیریتی

دانستنی های اداری و مدیریتی

مطالب مدیریتی، بخشنامه ها و قوانین اداری کشور و سایر موضوعات کاربردی

چه زمانی شما بیشترین و بالاترین مقدار بهره‌وری خود را حس می‌کنید؟

ممکن است پس از صرف یک وعده غذا یا شاید ۴۵ دقیقه پس از خوردن چای یا قهوه صبحگاهی.

با توجه به تجربه روزانه خود سعی کنید اوقات حداکثر بهره‌وری خود را پیدا و از آن برای پیشرفت و انجام کار‌هایی مهم و حساس استفاده کنید.  ادامه مطلب ...

در مذاکره یک شنونده موثر به نظر برسید

هنگام مذاکره از انجام کارهای اضافی خودداری کنید. بررسی پیامک‌های تلفن همراه و نگاه کردن به ساعت مچی از جمله اقداماتی است که به مخاطب شما این پیغام را منتقل می‌کند که حوصله شنیدن حرف‌های او را ندارید و به‌طور غیرمستقیم از او می‌خواهید صحبت‌های خود را متوقف کند.   ادامه مطلب ...

برخی گامهای پیاده‌سازی مدیریت دانش در سازمانها

- توزیع دانش ضمنی در میان کارکنان در ایجاد نوآوری و خلاقیت در محصولات به شرکت کمک کرده است.
- مدیریت دانش تمام آن چیزی است که جهت اشتراک دانش و ایده در محل کار مورد نیاز است.
- به منظور اینکه دانش ضمنی به درستی سازماندهی شده و در استخراج مفاهیم مورد استفاده قرار گیرد، ارتباطات بین فردی خوب در محل کار ضروری است.  ادامه مطلب ...

به بهانه بیستم دیماه سالگرد شهادت امیرکبیر

بیستم دی‌ماه 164 سال پیش  ، لایق‌ترین صدراعظم ایران که مدیری مدبر و توانمند بود به شهادت رسید.
«میرزا محمدتقی خان فراهانی» ستاره بی‌نظیری در تاریخ ایران‌زمین بود که صدارت و مدیریت باکفایتش تحمل خیلی‌ها را طاق کرد و سرانجام حکم قتل او را از ناصرالدین شاه گرفتند.  ادامه مطلب ...

لزوم خلق مدل کسب‌وکار برای برند‌های داخلی در پساتحریم

اغلب صاحب‌نظران از افزایش حجم واردات کالاهای مصرفی در دوران پساتحریم ابراز نگرانی کرده و عدم مدیریت صحیح این امر را عاملی برای نابودی تولید ملی می‌دانند. در این شرایط آیا برندهای داخلی در شمار بازیگران اصلی صحنه کسب‌وکار ایران خواهند بود؟ بدون شک در این دوران برندهای ما با رقبایی روبه‌رو هستند که دارای مدل‌های کسب‌وکار قدرتمند جدید هستند؛ آیا در این شرایط، کسب‌وکارهای داخلی توان رقابت با آنان را خواهند داشت؟ هدف این مقاله اساسا تبیین این موضوع است که در عصر پساتحریم کسب‌وکار‌های داخلی برای بقا و کسب سود بیشتر، باید «مدل کسب‌وکار نوآورانه» برای خود خلق کنند که این منجر به خلق ارزش برای شرکت، مشتریان و البته جامعه خواهد شد. مدل کسب‌وکار یک رویکرد سیستمی و کل‌نگر بوده که نشان می‌دهد یک شرکت به چه صورت اجزای کسب‌وکار خود را مدیریت و تحلیل کرده و چگونگی ارائه و کسب ارزش را در آن توصیف می‌کند.  ادامه مطلب ...

برخیزید و بدرخشید !

ساعات اولیه روز تبدیل به یکی از دوستان شما شده است. چه بخواهید ,چه نخواهید . استفاده کردن از ساعات اولیه صبح درست قبل از کار شاید کلید زندگی و کار موفق باشد . درست است, سحرخیزی ویژگی مشترک مدیران ,کارمندان و افراد با نفوذ دیگر شده است.  ادامه مطلب ...

۷ تابلو موفقیت اتاق کارآفرین

1-تابلو سقف : اهداف بلند داشته باش.
2-تابلو ساعت :هر دقیقه با ارزش است.
3-تابلو آینه : قبل از هر کاری بازتاب آن را بیندیش.  ادامه مطلب ...

میز و صندلی جادویی!

وارد سازمانی شدم زیبا با تمام زرق و برق های امروزی . از درب ورود نگهبانی تا اطلاعات همه اماده برای پاسخگویی به همراه احترامی وصف نشدنی.

جلو تر که رفتم نظم تک تک واحد ها من را مجذوب خود کرد . شرکتی با دکوراسیونی اروپایی و غربی که نظم حاکم در نگاه اول شما را مشعوف و متعجب می کرد.

مسئول دفتر مدیریت را دیدم طبق قرار گذاشته شده وارد اتاق مدیریت شدم. اتاقی بسیار بزرگ با چندین دست مبلمان و میز کنفرانس و میزی تشریفاتی با صندلی بزرگی که مدیر در پشت آن منتظر برای مذاکره بود . وارد صحبت که شدیم مدیر با تمام وجود افسرده و ناتوان که ادامه فعالیت سازمان به شدت درمانده شده بود . فروش به کندی پیش می رود و سردی را در تمام سازمان کم کم میبینم. 

ادامه مطلب ...