-
آنچه هر مدیر باید درباره امنیت فناوری اطلاعات بداند
شنبه 30 آبان 1394 09:36
جهت دانلود کتاب «آنچه هر مدیر باید درباره امنیت فناوری اطلاعات بداند» اثر «راب پگورارو» اینجا را کلیک فرمایید.
-
فرافکنی در مدیریت
جمعه 29 آبان 1394 15:51
مدیر و کارمندی که فرافکنی می کند، نقش خود را نادیده گرفته و تاکید شدید بر نقش عوامل محیطی دارد. این حالت، پارادوکس "من به شرط او" را به وجودخواهد آورد، در این حالت شخص یا سازمان، کارآمد بودن خود را منوط و مشروط بر کارآمد بودن دیگران یا دیگر سازمانها میکند. و مدیری که اینچنین نگرشی دارد، هیچ اقدام مطلوب و...
-
جدیدترین رتبه کارآفرینی ایران در جهان
جمعه 29 آبان 1394 01:17
به مناسبت هفته جهانی کارآفرینی، شاخص جهانی کارآفرینی ۲۰۱۶ منتشر شد. شاخص جهانی کارآفرینی توسط موسسه توسعه جهانی کارآفرینی GEDI تهیه می شود. این شاخص، اطلاعات کلیدی برای تقویت اکوسیستم کارآفرینی کشورها در اختیار سیاستگزاران قرار می دهد. هدف موسسه GEDI از انتشار این گزارش در هفته جهانی کارآفرینی، تحریک مباحثات سیاستی...
-
چند راهکار ساده برای رسیدن به موفقیت شغلی‼️
جمعه 29 آبان 1394 01:13
1. با دقت لباس بپوشید قبل از ترک منزل به سمت محل کار، زمانی را صرف چک کردن شیوه ی لباس پوشیدن خود کنید و اطمینان حاصل کنید که آیا لباس مناسب به تن کرده اید یا خیر. ممکن است بعضی ها بگویند که لباس برای آدم ارزش نمی آورد، اما به عقیده ی من کاملاً اشتباه است. دنیای کار و تجارت تا حد زیادی روی این مسئله می چرخد.اگر مثل یک...
-
22 قانون بازاریابی
جمعه 29 آبان 1394 00:07
1:قانون رهبری (اول بودن بهتر از برتر بودن است.) 2:قانون طبقه (اگر در یک طبقه نمی توانید اول باشید،طبقه دیگری درست کنید که در آن اول باشید) 3:قانون ذهن ( وارد شدن به دنیای ذهن مشتریان بهتر از ورود به بازار است.) 4:قانون تصورات (بازاریابی جنگ محصولات نیست،جنگ تصورات است.) 5:قانون توجه (اثرگذارترین مفهوم در...
-
چگونه یک شخصیت کاریزماتیک داشته باشید؟
جمعه 29 آبان 1394 00:03
آدم های کاریزماتیک دنیا را تحت تاثیر قرار می دهند، آنها پروژه ها، یا کمپانی ها، یا امپراطوری های جدیدی را بنا می کنند. پیشینه: فَرَهْمَندی یا کاریزما (به یونانی: χάρισμα یا «خاریسما») در لغت به معنی جذابیت غیرعادی و دارا بودن صفتهای ویژه و ممتاز و منحصربهفردی است که مورد پسند و ستایش تعداد زیادی از دیگر انسانهاست....
-
بدون شرح!
چهارشنبه 27 آبان 1394 14:18
-
نگرش !
چهارشنبه 27 آبان 1394 14:16
-
آفت های یک مذاکره تجاری
چهارشنبه 27 آبان 1394 14:11
1) پر چانه گی 2) عدم مدیریت زمان 3) عدم رعایت تن صدا 4) استفاده از کلمات و جملات سطح پایین 5) صدای تو دماغی داشتن 6) یبش از اندازه تند یا کند صحبت کردن 7) قطع کردن پی در پی کلام مخاطب 8) بیش از اندازه به حاشیه اشاره کردن 9) ارتباط چشمی ضعیف 10) گوش نکردن به سخنان مخاطب 11) بوی نامناسب دهان 12) استفاده از لباس نامناسب...
-
حرفه ای ها
چهارشنبه 27 آبان 1394 10:59
حرفه ای ها چه کسانی هستند؟ چه ویژگی هایی دارند؟
-
بودن یا نبودن در سازمان!
چهارشنبه 27 آبان 1394 10:49
-
مهارتهای مورد نیاز تا سال 2020
چهارشنبه 27 آبان 1394 10:43
مهارتهای مورد نیاز هر شخص تا سال 2020 چیست ؟
-
تفاوت مدیریت جهان اول و سوم
سهشنبه 26 آبان 1394 23:34
جهان اول : موفقیت مدیر بر اساس پیشرفت مجموعه تحت مدیریتش سنجیده میشود جهان سوم : موفقیت مدیر سنجیده نمیشود، خود مدیر بودن نشانه موفقیت است جهان اول : مدیران بعضی وقتها استعفا میدهند جهان سوم : عشق به خدمت مانع از استعفا میشود جهان اول : افراد از مشاغل پایین شروع میکنند و به تدریج ممکن است مدیر شوند جهان سوم : افراد...
-
مدیریت دانش؛ قدرتی برای سازمانها
سهشنبه 26 آبان 1394 19:58
سرمایهگذاری بر روی دانش، همواره بیشترین بهره را باز میگرداند. «بنجامین فرانکلین» نخستین بار کشورهای غربی و خصوصاً آمریکا به مفهوم مدیریت دانش پرداختند ولی در سالهای گذشته مدیریت دانش به آسیا و خصوصاً خاورمیانه نیز ورود پیدا کرده و به شدت در حال رشد است. برگزاری کنفرانس سال 2015 APQC (مرکز بهرهوری و کیفیت آمریکا...
-
ناشنوا باش !
سهشنبه 26 آبان 1394 19:05
ﭼﻨﺪ ﻧﻔﺮ ﺍﺯ ﭘﻠﯽ ﻋﺒﻮﺭ ﻣﯽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻧﺎﮔﻬﺎﻥ ﺩﻭ ﻧﻔﺮ ﺑﻪ ﺩﺍﺧﻞ ﺭﻭﺩﺧﺎﻧﻪ ﺧﺮﻭﺷﺎﻥ ﺍﻓﺘﺎﺩﻧﺪ … ﻫﻤﻪ ﺩﺭ ﮐﻨﺎﺭ ﺭﻭﺩﺧﺎﻧﻪ ﺟﻤﻊ ﺷﺪﻧﺪ ﺗﺎ ﺷﺎﯾﺪ ﺑﺘﻮﺍﻧﻨﺪ ﺑﻬﺸﻮﻥ ﮐﻤﮏ ﺭﺳﺎﻧﻨﺪ … ﻭﻟﯽ ﻭﻗﺘﯽ ﺩﯾﺪﻧﺪ ﺷﺪﺕ ﺁﺏ ﺁﻧﻘﺪﺭ ﺯﻳﺎﺩ ﺍﺳﺖ، ﮐﻪ ﻧﻤﯽ ﺷﻪ ﺑﺮﺍﺷﻮﻥ ﮐﺎﺭﯼ ﮐﺮﺩ … ﺑﻪ ﺁﻥ ﺩﻭ ﻧﻔﺮ ﮔﻔﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﻣﮑﺎﻥ ﻧﺠﺎﺗﺘﻮﻥ ﻭﺟﻮﺩ ﻧﺪﺍﺭﻩ ! ﻭ ﺷﻤﺎ ﺑﻪ ﺯﻭﺩﯼ ﺧﻮﺍﻫﯿﺪ ﻣﺮﺩ !!! ﺩﺭ ﺍﺑﺘﺪﺍ ﺁﻥ ﺩﻭ ﻣﺮﺩ ﺍﯾﻦ ﺣﺮﻑ ﻫﺎ ﺭﺍ...
-
یکی از صفات افراد موفق
سهشنبه 26 آبان 1394 16:19
"از شغلم متنفرم" یا مثل این جملات: "از این شرکت متنفرم،" "رئیسم آدم بیفکریه" و ... یکی از صفتهای تحسینبرانگیزی که افراد موفق دارند این است که در مورد شغل یا محل کارشان، هیچگاه نظر منفی ابراز نمیکنند. حتی اگر در موقعیت نامساعدی قرار گیرند یا اطرافشان پر از انرژی منفی باشد، از گفتن جملات...
-
کتاب الکترونیکی مدیریت زمان در ده دقیقه ، کوتاه و کاربردی
سهشنبه 26 آبان 1394 13:53
جهت دانلود و مطالعه کتاب الکترونیکی «مدیریت زمان در ده دقیقه» _ کتابی کوتاه و کاربردی _ اینجا را کلیک فرمایید.
-
بیل گیتس می گوید: این ۵ رفتار ضامن موفقیت شماست
سهشنبه 26 آبان 1394 13:25
موفقیت آرزوی همه است به همین دلیل وقتی یکی از ثروتمندترین افراد جهان در مسیر شغلی شما را نصیحت می کند، عاقلانه است که به نصیحتش گوش کنیم. اگر به دنبال یک الگوی موفقیت در زندگی هستید، بیل گیتس یکی از بهترین ها است. شرکتی که او تاسیس کرد (مایکروسافت) یک صنعت کامل بوجود آورد. با ثروتی حدود ۸۰ میلیارد دلار او ثروتمندترین...
-
رهبری واقعی نیاز به شجاعت دارد
سهشنبه 26 آبان 1394 11:59
«یک رهبر واقعى باید نحوه مدیریت شکستها و ناکامىها را بلد باشد. » این جمله از عبدالکلام، رئیس جمهور ى کشور هند است که در ٢٢ مارچ ٢٠٠٨ در یک کنفرانس اقتصادى در فیلادلفیا بیان کرد. از او پرسیده شد: آیا مىتوانید از بین تجربیاتت خودتان، مثالى بزنید در مورد این که رهبران چگونه باید شکستها را مدیریت کنند؟ پاسخ عبدالکلام...
-
شماره تلفن مرکز ارتباط مردمی وزارت صنعت ، معدن و تجارت
سهشنبه 26 آبان 1394 11:33
-
پاشنه آشیل اقتصاد مقاومتی در دوره پساتحریم
سهشنبه 26 آبان 1394 10:43
چنانچه پس از برداشته شدن تحریم ها، دروازه های کشور بر روی واردات کالاهای مصرفی خارجی گشوده شود، نقض غرض مذاکرات شده و در واقع، حتی با وجود برداشته شدن تحریم ها، نمی توان توقع حل مشکلات اقتصادی را داشت. علی رغم آنکه ارتباط و تعامل اقتصادی با دنیا یکی از راه های تقویت اقتصادهای ملی است، اما مسأله مهم در این خصوص، کیفیت...
-
هوش تجاری ( Business Intelligence- BI ) چیست؟
سهشنبه 26 آبان 1394 10:32
تعریف هوش تجاری Business Intelligence – BI چیست؟ هوش تجاری BI که با نام سیستم هوش کسب و کار نیز از آن یاد می شود، نوعی از سیستم های اطلاعات سازمانی مبتنی بر سطوح سازمان است که مدیریت میانی و ارشد را در تحلیل وضعیت کنونی و همچنین پیش بینی آینده سازمان بر اساس داده های موجود در سازمان یاری می رساند. با استفاده از این...
-
تاثیر مدیریت بد در سازمان
سهشنبه 26 آبان 1394 10:20
گویند روزی ابوریحان درس به شاگردان می گفت که خونریز و قاتلی به محل درس وارد شد تا سوالی از حکیم بپرسد. شاگردان با خشم به او می نگریستند و در دل هزار دشنام به وی می دادند که چرا مزاحم آموختن آنها شده است . آن مرد رسوا روی به حکیم کرده و چند سئوال ساده پرسید و رفت. فردای آن روز، شاعری مدیحه سرای دربار، به محل درس وارد...
-
مزایای بهره گیری از سیستم ERP
سهشنبه 26 آبان 1394 01:33
1- کاهش هزینه خطاهای ناشی از هماهنگی ضعیف بین واحدهای مختلف سازمان 2- ثبت دقیق رخدادها 3- تسهیل کردن ارتباطات درون سازمانی 4- استاندارد سازی و تسهیل تحلیل فرآیندهای سازمانی 5- مهندسی مجدد فرآیندهای سازمانی و افزایش کارایی آنها 6- افزایش اثربخشی فرآیندها 7- تسهیل روند توسعه سیستم ها و فناوری های نوین در سازمان (به ویژه...
-
۶ کتابی که دنیای مدرن کسب وکار را پدید آوردهاند
دوشنبه 25 آبان 1394 20:42
۱- علم ثروت (۲۸۰ سال پیش از میلاد)نویسنده: کاتیلیا خلاصه: این کتاب که با عنوان “اقتصاد” به زبان سانسکریت ارائه شد، اولین کتابی است که برای تعریف اقتصاد بعنوان عنصری ویژه در سیاستمداری نوشته شد. ۲- کتاب چرتکه (۱۲۰۲)نویسنده: فیبوناچی خلاصه: این کتاب، مفهوم عددنویسی عربی را به اروپا معرفی میکند، که تا پیش از آن از اعداد...
-
فرصت ها
دوشنبه 25 آبان 1394 14:41
-
ویژگیهای کلی کارآفرینان
دوشنبه 25 آبان 1394 14:36
الف :ویژگیهای روانشناختی کارآفرینان. ب :ویژگیهای جمعیت شناختی کارآفرینان. در زیر مهمترین ویژگیهای روانشناختی کارآفرینان که مورد شناسایی و اتفاق نظر دانشمندان و محققان می باشند بیان خواهد می گردد 1. ریسک پذیر هستند (ریسکهای حساب شده) 2. نیاز به موفقیت دارند. 3. نوآور، خلاق و ایده ساز می باشند. 4. دارای پشتکار زیادی...
-
اعلام آمادگی واحدهای صنعتی استان جهت بازدید دانش آموزان و فرهنگیان
دوشنبه 25 آبان 1394 11:58
به گزارش کارگروه اقتصاد مقاومتی : پیرو مصوبه کمیته اجرایی تفاهم نامه مشترک فی مابین سازمان صنعت ، معدن و تجارت و اداره کل آموزش و پرورش (موضوع نامه 11772/1/126 – 18/5/94) جهت گفتمان سازی حمایت از تولید ملی و فرهنگ سازی مصرف کالای ایرانی لیست تعدادی از واحدهای تولیدی استان که جهت بازدید دانش آموزان و فرهنگیان اعلام...
-
هنر گوش کردن
دوشنبه 25 آبان 1394 11:38
یکی از هنرهای ارتباطی مدیران موفق، توانایی گوش دادن مؤثر است؛ حتی برخی از صاحبنظران ارتباطات انسانی بر این باورند که گوش دادن مؤثر به سخنان دیگران، سنگ بنای مهارت ارتباطی مدیران امروزی است. در توضیح این مهارت باید گفت بین شنیدن و گوش دادن تفاوت هست. وقتی کسی میشنود، کلمات در ذهن او ثبت میشود، ولی هیچ پردازشی روی...
-
آینده جذب منابع انسانی
یکشنبه 24 آبان 1394 23:17
چند نکته طلایی از نویسنده پرفروش و کارآفرین برتر در مورد برندینگ شخصی (Personal Branding): ست گادین (Seth Godin) در یکی از مصاحبههای اخیرش گفت: مهمترین تغییری که در آینده نزدیک در «جذب منابع انسانی» مشاهده میکنم، کاهش ارزش رزومهها و افزایش اهمیت «ردپای دیجیتال» یا «Digital Footprint» است. مجموعه نوشتههای یک نفر...