گروه نوسازی و تحول اداری

گروه نوسازی و تحول اداری

مطالب مدیریتی، بخشنامه ها و قوانین اداری کشور و سایر موضوعات کاربردی
گروه نوسازی و تحول اداری

گروه نوسازی و تحول اداری

مطالب مدیریتی، بخشنامه ها و قوانین اداری کشور و سایر موضوعات کاربردی

مدیر غافل!

ما در کشوری زندگی میکنیم که وقایع و اتفاقات پیش بینی نشده بسیاری هر روزه اتفاق می افتد که به طور جد مدیریت را بسیار سخت کرده است. اما هنوز مسیر حوادث ،تحولات اجتماعی،اقتصادی و اداری را میتوان تا حدودی پیش بینی کرد. و باید مدیر خود را برای روبرو شدن با تحولات غیر منتظره بسیاری آماده ساخته و قدرت پیش بینی خوبی داشته باشد.
اگر وقایع غیر مترقبه اتفاق نمی افتاد ، مدیریت نیز به حد «بازکردن قوطی کنسرو» تنزل پیدا می کرد ، زیرا همیشه آدم می تواند قبل از بازکردن قوطی کنسرو محتویات آن را پیش بینی کند .  

طرز تشخیص
نتایج جلسات، مذاکرات و تصمیمات خود را در دو هفته ی گذشته مرور کنید ، ببینید چه مقدار از این نتایج براثر وقایع و تحولات پیش بینی نشده ، پایینتر از حد انتظار شما بوده است . به این ترتیب می توانید به قدرت پیش بینی خود از یک تا بیست نمره دهید. اگر نمره ی شما کمتر از پانزده باشد ، باید فکری به حال این وضعیت بکنید چون بیمارید.

طرز درمان

سعی کنید از هم اکنون عوامل ناشناخته ای را که می تواند در تصمیمات ، برنامه ها و طرز کار شما مؤثر باشد ، بشناسید. ببینید سازمانهایی که با آنها سرو کار دارید، همکاران و زیر دستان شما چه منافع،انگیزه ها و تمایلاتی دارند که ممکن است یک رشته عمل و عکس العمل تازه ایجاد کند. خود را به جای آنها بگذارید و نتیجه ی این تغییر و تبدیل فرضی را بسنجید. توجه کنید که آیا پیشرفت کارهای شما به همان طرز خواهد بود که قبلا و پپیش از توجه به عکس العمل دیگران بوده است؟


منبع : مدیریت کاربردی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد