دانستنی های اداری و مدیریتی

دانستنی های اداری و مدیریتی

مطالب مدیریتی، بخشنامه ها و قوانین اداری کشور و سایر موضوعات کاربردی
دانستنی های اداری و مدیریتی

دانستنی های اداری و مدیریتی

مطالب مدیریتی، بخشنامه ها و قوانین اداری کشور و سایر موضوعات کاربردی

مشاور خوب کارکنانتان باشید!

بسیاری از مشکلات ناشی از کار یا زندگی از طریق مشاوره به سادگی قابل حل هستند.

اگر وجود یک شرایط خاص و یا یک مشکل شخصی و خانوادگی موجب ناراحتی و نارضایتی یکی از کارمندانتان شده است، به دور از کار و مسائل کاری به حرفهای او گوش دهید.

به او کمک کرده، و ابراز همدردی کنید. همچنین به او پیشنهاد مشاوره دهید، البته اگر خودتان یک مشاور دوره دیده نیستید یا تجربه زیادی در این کار ندارید سعی کنید انجام این کار را به یک مشاور حرفه ای محول کنید که بتوانید کارکنانتان را در رویارویی با مشکلات و رفع انها یاری دهید.

مدیریت زمان در جهان پرهیاهو!

پنج درس از جف بزوس
( بنیانگذار و مدیر عامل آمازون)
درباره مدیریت زمان در جهان پرهیاهو :

1. سه شنبه ها و پنچ شنبه ها جلسه نگذارید. فقط به کارهای خودتان برسید.

2. روزمره گی را بشکنید. به مغازه ها سر بزنید. پایگاه اینترنتی خود را وارسی کنید. از روی داده های ناگهانی پند بگیرید.  ادامه مطلب ...

اسرار موفقیت ۸ کارآفرین برتر دنیا

۸ کارآفرین اسرار موفقیت استارتاپ های خود را فاش کردند.

اگر تا به حال تجربه راه‌اندازی شرکت یا استارتاپ موفقی را در کارنامه شغلی خود داشته باشید، به خوبی می‌دانید که در چنین شرایطی افرادی نظیر دوستان نزدیک، اهل فامیل و حتی افراد غریبه توصیه‌ها و مشاوره‌هایی در اختیار شما می‌گذارند که نه تنها با ارزش و سودمند نیستند بلکه گاها خطرناک نیز هستند.

معمولاً این توصیه‌ها به سه دسته

1. غیر مفید («از کارت استعفا نده »)،

2.غیر ممکن ( « هر چی داری روی این کار بگذار » ) و

3.خطرناک ( « مهم نیست چه اتفاقی می افته، به این کار بچسب.» ) است. 

ادامه مطلب ...

سه تعریف درباره‌ی اهمیت مشتری

ﺩﮐﺘﺮ ﺍﺣﻤﺪ ﺭﻭﺳﺘﺎ, ﭘﺪﺭ ﺑﺎﺯﺍﺭﯾﺎﺑﯽ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﺍﻫﻤﯿﺖ ﻣﺸﺘﺮﯼ ﻣﯽ ﮔﻮﯾﺪ:
• ﻣﺸﺘﺮﯼ ﻣﻬﻤﺘﺮﯾﻦ ﺑﺎﺯﺩﯾﺪ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﺩﺭ ﻣﺤﺪﻭﺩﻩ ﻛﺎﺭ ﻣﺎﺳﺖ.
• ﺍﻭ ﺑﻪ ﻣﺎ ﻭﺍﺑﺴﺘﻪ ﻧﯿﺴﺖ, ﻣﺎ ﺑﻪ ﺍﻭ ﻭﺍﺑﺴﺘﻪ ﻫﺴﺘﯿﻢ.
• ﺍﻭ ﻣﺰﺍﺣﻢ ﻛﺎﺭ ﻣﺎ ﻧﯿﺴﺖ, ﺍﻭ ﻫﺪﻑ ﻛﺎﺭ ﻣﺎﺳﺖ.
• ﺍﻭ ﯾﻚ ﺑﯿﮕﺎﻧﻪ ﺩﺭ ﻛﺎﺭ ﻧﯿﺴﺖ, ﺍﻭ ﺑﺨﺸﯽ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ.
• ﻣﺎ ﺑﺎ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻛﺎ ﺭﺑﺮﺍﯼ ﺍﻭ, ﻟﻄﻔﯽ ﺩﺭ ﺣﻖ ﺍﻭ ﻧﻤﯽ ﻛﻨﯿﻢ.ﺍﻭﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﺎ ﻓﺮﺍﻫﻢ ﻛﺮﺩﻥ ﺍﯾﻦ ﻓﺮﺻﺖ ﺑﻪ ﻣﺎ ﻟﻄﻒ ﻣﯽ ﻛﻨﺪ.  ادامه مطلب ...

۵ عنصر اساسی در بازاریابی تهاجمی

1.سودآوری (Profitable)
اصل سودآوری در بازاریابی تهاجمی به این مطلب اشاره دارد که هدف بازاریابی تنها بالابردن سهم شرکت از بازار یا حفظ منافع مشتری نیست، بلکه افزایش سودآوری نیز است.

2.تهاجمی بودن (Offensive)
اصل تهاجمی بودن بر این تاکید دارد که بنگاه اقتصادی باید بتواند در برابر تغییرات مشتری و بازار به سرعت واکنش نشان دهد و هرگز منتظر اقدام های رقبا باقی نماند. رقابت طلبی و پذیرش خظرپذیری منطقی و حساب شده و رهبری بازار در هر شرایط ممکن از مهمترین رئوس مورد تاکید در این اصل است. 
ادامه مطلب ...

مقاله کاربردهای تلفن همراه در تحقیقات بازاریابی

گسترش و تعمیق فناوری موبایل در دهه اخیر، امکاناتی متنوعی را برای هر یک از اجزاء و مراحل فرایند تحقیقات بازاریابی فراهم کرده است. استفاده از این فناوری در سامانه‌های تحقیقات بازار دیجیتال می‌تواند ضمن کاهش هزینه‌ها و تسهیل امور، به ارتقای سرعت و صحت تحقیقات بازاریابی کمک کند. با توجه به ضریب نفوذ بیش از 90 درصدی تلفن همراه و آمار بیش از سی ‌میلیون‌ گوشی تلفن همراه هوشمند در کشور، که از خدمات اینترنت نسل سوم و چهارم استفاده می‌کنند، به نظر می‌رسد در هر یک از حلقه‌های زنجیره ارزش صنعت تلفن همراه کشور، ظرفیت مناسبی وجود دارد. که می‌تواند برای طراحی پلت‌فرم‌های تحقیقات بازاریابیِ برخط و انجام پیمایش های طولی و تکرارپذیر مورد استفاده قرار گیرد.  ادامه مطلب ...

سخن بزرگان - کارایی و اثربخشی

پیتر دراکر می گوید، هیچ چیز در این دنیا بیهوده تر از ، درست انجام دادنِ کاری که اساساً نباید انجام شود، نیست.

در واقع منظورِ پیتر دراکر این است که:
قبل از این که به درست انجام دادن کار فکر کنیم (کارایی)
باید به پیدا کردن کارهای درست بیاندیشیم (اثربخشی).

24 ویژگی مدیران بهره ور

آیا شما مدیر کارآمد و بهره‌وری هستید ؟ آیا می‌دانید مدیران بهره ور چه ویژگی‌هایی دارند ؟به ۲۵ ویژگی مدیران بهره ور که در پی می‌آید توجه کنید و هر کدام از این ویژگیها که در شما موجود می‌باشد علامت بزنید این ویژگی‌ها چنین‌اند ؟

۱- فرهنگ سازمانی ؛ فرهنگ ملی و فرهنگ جهانی را به خوبی می‌شناسد و برای رسیدن به توسعه فرهنگی با دانایی عمل می‌کند .

۲- به تمام زوایای کار و محیط پیرامون خود نگاه سیستمی و شبکه‌ای دارد . 
ادامه مطلب ...