دانستنی های اداری و مدیریتی

دانستنی های اداری و مدیریتی

مطالب مدیریتی، بخشنامه ها و قوانین اداری کشور و سایر موضوعات کاربردی
دانستنی های اداری و مدیریتی

دانستنی های اداری و مدیریتی

مطالب مدیریتی، بخشنامه ها و قوانین اداری کشور و سایر موضوعات کاربردی

سه تعریف درباره‌ی اهمیت مشتری

ﺩﮐﺘﺮ ﺍﺣﻤﺪ ﺭﻭﺳﺘﺎ, ﭘﺪﺭ ﺑﺎﺯﺍﺭﯾﺎﺑﯽ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﺍﻫﻤﯿﺖ ﻣﺸﺘﺮﯼ ﻣﯽ ﮔﻮﯾﺪ:
• ﻣﺸﺘﺮﯼ ﻣﻬﻤﺘﺮﯾﻦ ﺑﺎﺯﺩﯾﺪ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﺩﺭ ﻣﺤﺪﻭﺩﻩ ﻛﺎﺭ ﻣﺎﺳﺖ.
• ﺍﻭ ﺑﻪ ﻣﺎ ﻭﺍﺑﺴﺘﻪ ﻧﯿﺴﺖ, ﻣﺎ ﺑﻪ ﺍﻭ ﻭﺍﺑﺴﺘﻪ ﻫﺴﺘﯿﻢ.
• ﺍﻭ ﻣﺰﺍﺣﻢ ﻛﺎﺭ ﻣﺎ ﻧﯿﺴﺖ, ﺍﻭ ﻫﺪﻑ ﻛﺎﺭ ﻣﺎﺳﺖ.
• ﺍﻭ ﯾﻚ ﺑﯿﮕﺎﻧﻪ ﺩﺭ ﻛﺎﺭ ﻧﯿﺴﺖ, ﺍﻭ ﺑﺨﺸﯽ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ.
• ﻣﺎ ﺑﺎ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻛﺎ ﺭﺑﺮﺍﯼ ﺍﻭ, ﻟﻄﻔﯽ ﺩﺭ ﺣﻖ ﺍﻭ ﻧﻤﯽ ﻛﻨﯿﻢ.ﺍﻭﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﺎ ﻓﺮﺍﻫﻢ ﻛﺮﺩﻥ ﺍﯾﻦ ﻓﺮﺻﺖ ﺑﻪ ﻣﺎ ﻟﻄﻒ ﻣﯽ ﻛﻨﺪ.  
ﺳﺎﻡ ﻭﺍﻟﺘﻮﻥ, ﺑﻨﯿﺎﻧﮕﺬﺍﺭ ﺷﺮﮐﺖ ﻭﺍﻝ ﻣﺎﺭﺕ ﻣﯽ ﮔﻮﯾﺪ:ﻣﺸﺘﺮﯼ ﺭﯾﯿﺲ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺍﺳﺖ, ﺍﻭ ﻣﻲ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﻫﺮ ﻛﺴﻲ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺷﺮﻛﺖ ﺍﺧﺮﺍﺝ ﻛﻨﺪ ﺍﺯ ﻣﺪﻳﺮ ﻋﺎﻣﻞ ﺗﺎ ﭘﺎﻳﻴﻦ ﺗﺮﻳﻦ ﺳﻄﻮﺡ, ﺗﻨﻬﺎ ﺑﺎ ﻫﺰﻳﻨﻪ ﻛﺮﺩﻥ ﭘﻮﻟﺶ ﺩﺭ ﺟﺎﻳﻲ ﺩﻳﮕﺮ .

ﭘﯿﺘﺮ ﺩﺭﺍﮐﺮ ﻣﯽ ﮔﻮﯾﺪ: ﺍﻳﻦ ﻣﺸﺘﺮﻱ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻛﺴﺐ ﻭ ﻛﺎﺭ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺗﻌﺮﻳﻒ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ ﻭ ﺗﻨﻬﺎ ﻫﺪﻑ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺑﺎﻳﺪ ﺍﻳﺠﺎﺩ ﻭ ﺣﻔﻆ ﻣﺸﺘﺮﻱ ﺑﺎﺷﺪ.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد