دانستنی های اداری و مدیریتی

دانستنی های اداری و مدیریتی

مطالب مدیریتی، بخشنامه ها و قوانین اداری کشور و سایر موضوعات کاربردی
دانستنی های اداری و مدیریتی

دانستنی های اداری و مدیریتی

مطالب مدیریتی، بخشنامه ها و قوانین اداری کشور و سایر موضوعات کاربردی

چگونه ذهن خود را کنترل کنیم؟

 آینده را تصاویر ذهنی انسان می‌سازد
وقتی به چیزی فکر می‌کنید، در واقع برایش کارت دعوت می‌فرستید.
آیا هرگز برایتان پیش آمده که به دوستی که مدت‌ها از او بی‌خبر بوده‌اید فکر کنید و او ناگهان پس از سال‌ها، به شما تلفن بزند؟
آیا می‌دانید این اتفاق چگونه رخ می‌دهد؟
فکر شما امواجی تولید می‌کند که باعث جذب ذهن و فکر دوست شما می‌شود و او با شما تماس می‌گیرد. در مورد آینده نیز همین قانون صدق می‌کند.  ادامه مطلب ...

مدیریت برنامه ریزی

من از کارمندان و همکارانم، هنگامی که کاری را انجام نداده اند، بسیار میشنوم که " وقت نداریم، فرصت نشد و سرمان شلوغ است و...". وقتی برنامه کاری روز آنها را میخواهم میبینم خبری از برنامه نیست و اغلب نمی دانند برنامه امروزشان چیست، چه چیزی الویت دارد، چه چیزی میتواند انجام نشود و چه چیزی را میتوانند به دیگری واگذار کنند.
وقتی ما نتوانیم در طول یک روز کاری کارهایمان را سروسامان دهیم و به نتیجه برسانیم، احتمالا فاقد مهارت های لازم در تمرکز روی کار و تفویض اختیار هستیم. و در امر استفاده درست از زمان ضعیف هستیم. کافی است به جای صرف وقت برای توجیه کاستی ها، مدیریت زمان را یاد بگیریم.  ادامه مطلب ...

مراحل رفع سوء اثر چک

۱- ‌‌تأمین موجودی
‌صاحب حساب جاری ، مبلغ مندرج در متن چک برگشت‌شده را بحساب جاری خود واریز کرده و پس از دریافت مبلغ چک توسط ذی‌نفع چک ، بانک نسبت به رفع سوءاثر از آن براساس صورتحساب مشتری اقدام لازم را می‌کند.  ادامه مطلب ...

با منصب و قدرت مدیریت نکنید

مدیران موفق هیچگاه از قدرت و جایگاه سازمانی خود برای مدیریت کردن استفاده نمی کنند بلکه با نفوذ کلام و ایجاد اعتماد در میان کارکنان مدیریت می کنند مدیرت آنها بر اساس صدا و تصویر خودشان است.

برخی گمان می کنند تبعیت ، ترس و فرمانبرداری کارکنان از آنها نشانه ای از قدرت مدیریت شان است.  ادامه مطلب ...

واکنشهای تند کارکنان

اگر توانایی بخشیدن و گذشتن از کنار واکنشهای تند کارکنانتان را ندارید برای همیشه مدیریت را کنار بگذارید.

گاهی ممکن است به دلایل مختلف از کارکنانتان واکنشهای تندی ببینید در این زمان این شمایید که باید آرامش خودتان را حفظ نموده و اوضاع را با سعه صدر آرام کنید.

وقتی کارکنانتان عصبانی هستند و واکنشهای تندی نسبت به شما دارند به هیچ وجه به بحث کردن ادامه ندهید و هرگونه صحبتی را به بعد موکول کنید.  ادامه مطلب ...

هنر مدیریت : شنیدن ناگفته ها

پیتر دراکر می‌گوید: «مهم ترین چیز در ارتباط، شنیدن چیزهایی است که گفته نمی‌شود.»

برای داشتن یک شرکت موفق، ساز و کارهای معمول ارتباط با مشتریان کافی نیستند و باید بتوانید نیازهای فعلی و آینده مشتریان خود را شناسایی کنید و برای محقق ساختن آنها اقدام کنید.   ادامه مطلب ...