دانستنی های اداری و مدیریتی

دانستنی های اداری و مدیریتی

مطالب مدیریتی، بخشنامه ها و قوانین اداری کشور و سایر موضوعات کاربردی
دانستنی های اداری و مدیریتی

دانستنی های اداری و مدیریتی

مطالب مدیریتی، بخشنامه ها و قوانین اداری کشور و سایر موضوعات کاربردی

مدیریت برنامه ریزی

من از کارمندان و همکارانم، هنگامی که کاری را انجام نداده اند، بسیار میشنوم که " وقت نداریم، فرصت نشد و سرمان شلوغ است و...". وقتی برنامه کاری روز آنها را میخواهم میبینم خبری از برنامه نیست و اغلب نمی دانند برنامه امروزشان چیست، چه چیزی الویت دارد، چه چیزی میتواند انجام نشود و چه چیزی را میتوانند به دیگری واگذار کنند.
وقتی ما نتوانیم در طول یک روز کاری کارهایمان را سروسامان دهیم و به نتیجه برسانیم، احتمالا فاقد مهارت های لازم در تمرکز روی کار و تفویض اختیار هستیم. و در امر استفاده درست از زمان ضعیف هستیم. کافی است به جای صرف وقت برای توجیه کاستی ها، مدیریت زمان را یاد بگیریم.  

مدیریت زمان ، هنر سازماندهی خودتان است تا بتوانید تمام کارهایتان را در یک روز کاری طبق برنامه ای کارآمد و استاندارد انجام دهید. اگر مدیریت زمان را با مهارت‌های دیگرتان ترکیب کنید آنگاه می‌توانید بهره وری بالایی را در یک روز کاری بدست آورید. سازماندهی وبرنامه ریزی یک روز، از پایان روز قبلی آغاز می‌شود. وقتی برنامه ریزی و سازماندهی را هنگام استراحتتان انجام دهید مغزتان به شما کمک خواهد کرد که کارآمدتر وخلاقانه تر باشید. با این کار، فرایند‌های طبیعی ذهن در زمان استراحت برایتان کار می‌کنند و به شما در تحقق برنامه‌هایتان کمک خواهند کرد.


منبع : مدیریت کاربردی

نظرات 1 + ارسال نظر
sahar دوشنبه 12 بهمن 1394 ساعت 15:21 http://sahar.info.tm

وب خیلی خوبی دارین هم وبتون هم قالبتون خییییلی قشنگه
986518

سپاسگزارم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد