دانستنی های اداری و مدیریتی

دانستنی های اداری و مدیریتی

مطالب مدیریتی، بخشنامه ها و قوانین اداری کشور و سایر موضوعات کاربردی
دانستنی های اداری و مدیریتی

دانستنی های اداری و مدیریتی

مطالب مدیریتی، بخشنامه ها و قوانین اداری کشور و سایر موضوعات کاربردی

مدیران اصول گرا!

این مدیران تصور می کنند مدیریت معجونی از مقادیر زیادی اصول ، خصایص و معیار است و تلاش می کنند به کمک ضوابط و اصول آماده، قدرت رهبری ایجاد نمایند.

لاول می گوید: اعتبار انچه به عنوان یک اصل پذیرفته شده است به شرایط خاصی که آن اصل در آن به کار گرفته میشود بستگی دارد.
بنابراین تنها کوهی از اصول و قواعد برای مدیریت کافی نیست. بلکه نیاز به بکارگیری هر کدام از آنها در شرایط مناسب دارد.  ادامه مطلب ...

سال 2016 سال بین المللی فهمیدن و ادراک جهانی

سال 2016 از سوی سازمان ملل متحد به عنوان سال بین المللی فهمیدن و ادراک جهانی نامگذاری شده است.
با این هدف که یک جنبش جهانی برای درک و فهمیدن انسان ، هستی ، ارتباط های بین انسانی و هم چنین تمام ارکانی که به زیست انسانی تر یاری می رساند بی انجامد.  ادامه مطلب ...

ریفاینانس چیست؟

به صورت خلاصه، استفاده از تسهیلات کوتاه‌مدت بین‌بانکی (معمولاً یک‌ساله) را ریفاینانس می‌گویند.
نوعی گشایش اعتبار اسنادی است که فروشنده/ذینفع در زمان معامله اسناد طبق شرایط اعتبار وجه اسناد را به‌صورت نقد از بانک کارگزار دریافت می‌کند و خریدار با توجه به قرارداد منعقده با بانک در زمان تعیین‌شده در قرارداد اقدام به پرداخت وجه اسناد می‌کند. 
ادامه مطلب ...

صادرات فرش دستباف در دوران پسا تحریم رونق می گیرد

معاون امور بازاریابی مرکز ملی فرش ایران از رونق صادرات فرش دستباف در دوران پساتحریم خبرداد و گفت: فعالان فرش دستباف چشم انتظار پایان سال جاری و اجرایی شدن توافق برجام هستند.
به گزارش ایرنا، مجتبی فیض الهی سه شنبه شب در مراسم افتتاحیه هشتمین نمایشگاه تخصصی فرش قزوین که با حضور جمعی از مسوولان و فعالان اقتصادی در سالن اجتماعات شرکت نمایشگاههای بین المللی برگزار شد، با اشاره به کاهش میزان صادرات فرش دستباف نسبت به سال گذشته افزود: پیش بینی می شود پس از برداشته شدن تحریم ها و اجرای برجام بازار صادراتی ایران در کشورهای آمریکای شمالی بار دیگر احیا شود و در نتیجه رقم صادرات بیش از پیش افزایش یابد.  ادامه مطلب ...

انواع خدمات غیر حضوری سازمانها - تعاملی و تراکنشی

از جمله خدمات غیر حضوری سازمانها می توان به دو نوع اشاره نمود :

1-    خدمات تعاملی

2-    خدمات تراکنشی  

ادامه مطلب ...

اجرای دوره آموزشی اقتصاد مقاومتی

تصویر نامه شماره 267950 مورخ 94/9/22 معاونت محترم توسعه امور علمی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور مبنی بر اجرای دوره آموزشی اقتصاد مقاومتی  ادامه مطلب ...

روابط عمومی یا PR

روابط عمومی (Public Relation) و یا به اختصار PR مفهوم گسترده ای است که شاید نتوان آن را در یک جمله تعریف کرد. خلاصه ترین شکل تعریف روابط عمومی، مدیریت جریان اطلاعات دو سویه میان سازمان و افکار عمومی است. به عبارت ساده تر روابط عمومی نوعی اطلاع رسانی در مورد محصول و یا خدمات یک کسب و کار به افکار عمومی با قابلیت سنجش و ارزیابی تاثیرگذاری آن است. آنچه در روابط عمومی بسیار مهم است و می بایست مورد توجه قرار گیرد این است که، در روابط عمومی، رابطه ایجاد شده می بایست دو سویه باشد و بتوان بازخوردهای حاصل را ارزیابی و مورد سنجش قرار داد.  ادامه مطلب ...