دانستنی های اداری و مدیریتی

دانستنی های اداری و مدیریتی

مطالب مدیریتی، بخشنامه ها و قوانین اداری کشور و سایر موضوعات کاربردی
دانستنی های اداری و مدیریتی

دانستنی های اداری و مدیریتی

مطالب مدیریتی، بخشنامه ها و قوانین اداری کشور و سایر موضوعات کاربردی

مدیران اصول گرا!

این مدیران تصور می کنند مدیریت معجونی از مقادیر زیادی اصول ، خصایص و معیار است و تلاش می کنند به کمک ضوابط و اصول آماده، قدرت رهبری ایجاد نمایند.

لاول می گوید: اعتبار انچه به عنوان یک اصل پذیرفته شده است به شرایط خاصی که آن اصل در آن به کار گرفته میشود بستگی دارد.
بنابراین تنها کوهی از اصول و قواعد برای مدیریت کافی نیست. بلکه نیاز به بکارگیری هر کدام از آنها در شرایط مناسب دارد.  

طرز تشخیص
افکار و رفتار خود را به خصوص در مرحله تصمیم گیری و یافتن راه حل ها بررسی کنید ، اگر تمایل شما آن است که اصلی و نکته ای را پیدا کنید که بتوانید بر مبنای آن عمل کنید و توجیه کننده ی عمل داشته باشید ، بی شک علی الاصولی هستید.

طرز درمان

باید گفت درمان علی الاصولی قدری مشکل است. باید با دقت افکار و عقایدتان را روی کاغذ بیاورید و آنها را بررسی و بسنجید سپس آنها را با مراحل مختلف زندگی خود مقایسه و ببینید تا چه حد با هم مطابقت دارند. و در نهایت موارد زائد را حذف و اصول و ضوابط خود را اصلاح کنید و سعی کنید بر اساس اعتقادات و باورهایتان تصمیم گیری نمایید و به احساس و غریزه خود در زمان تصمیم گیری اعتماد کرده و نتایج آن را بعدا بررسی نمایید.


منبع : مدیریت کاربردی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد