دانستنی های اداری و مدیریتی

دانستنی های اداری و مدیریتی

مطالب مدیریتی، بخشنامه ها و قوانین اداری کشور و سایر موضوعات کاربردی
دانستنی های اداری و مدیریتی

دانستنی های اداری و مدیریتی

مطالب مدیریتی، بخشنامه ها و قوانین اداری کشور و سایر موضوعات کاربردی

مشاغل 8 ساعته کارمندان!

شغل ۸ ساعته‌ی کارمندی که رایج‌ترین و سنتی‌ترین شکل کار کردن بوده است روند رو به افولی را طی می‌کند و دیگر مثل سابق انتخاب اکثر افراد محسوب نمی‌شود. در عوض، شکل جدیدی از کار کردن در جامعه مطرح شده است. در این سیستم کاری جدید، فرد بر شرایط کاری خود تسلط بیشتری دارد و با آزادی عمل بالاتری مواجه است؛ چرا که خود مدیریت استعدادها و توانمندی‌هایش را به عهده می‌گیرد و  شرایط زمانی و مکانی کار را به میل خود انتخاب می‌کند.  

این جهش در شرایط شغلی افراد ناشی از دو عامل است:

نخست این که فناوری، امکان برقراری ارتباطات مجازی را فراهم کرده است و

عامل دوم ظهور شرکت‌ها و استارتاپ‌هایی است که به این نتیجه رسیده‌اند،

سبک #فریلنسر ی بازدهی بالاتری نسبت به روش سنتی دارد. در حال حاضر عباراتی مانند "gig economy"، "mobile economy" و "freelance economy" به سبک‌های جدید شغلی اشاره دارند و هنوز معادل فارسی خاص و جاافتاده‌ای برای آنها منظور نشده است.


منبع : سایت مدیر ایران

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد