دانستنی های اداری و مدیریتی

دانستنی های اداری و مدیریتی

مطالب مدیریتی، بخشنامه ها و قوانین اداری کشور و سایر موضوعات کاربردی
دانستنی های اداری و مدیریتی

دانستنی های اداری و مدیریتی

مطالب مدیریتی، بخشنامه ها و قوانین اداری کشور و سایر موضوعات کاربردی

چگونه انتقاد کنیم تا نتیجه بگیریم ؟

1- رفتار مورد انتقاد را مشخص کنید.
2- انتقاد خود را واضح و مشخص بیان کنید.
3- از قابل تغییر بودن اعمال و رفتار مورد انتقاد، اطمینان حاصل کنید.
4- از تحمیل نظریات خود بپرهیزید.
5- انتقاد را قابل فهم و با دلیل مطرح کنید.  
6- خلاصه و مفید انتقاد کنید.
7- انگیزه هایی برای تغییر رفتار پیدا کنید و انتقادشونده را در حل مشکلش کمک کنید.
8- به احساستان رنگ منفی ندهید، با صدا و لحن آرام و ملایم صحبت کنید
9- با حالات و رفتار خود گفته هایتان را تقویت کنید.
10 – با طرف مقابل همدلی کنید.
11- شتابزده انتقاد نکنید.
12-واکنش های منفی شخص مورد انتقاد را پیش بینی و از آن جلوگیری کنید.
13 - در صورت مشاهده نتیجه، انتقاد شونده را تحسین کنید.

نظرات 1 + ارسال نظر
a ta zed دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت 13:29 http://atazed.com

این سایت برای شما طراحی شده است و شما برای استفاده از آن دعوت شده اید بخصوص که به مطالب مدیریتی علاقه دارید اینگونه مطالب و دیگر مطالب دیگر همگی در دسترس شما در

www.atazed.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد