سیزده عضو مختلف بدن در رساندن پیغام های غیر کلامی موثر هستند،در عین استفاده از این سیزده عضو استفاده از ذهن فراموش نشود :
1- سر : برای نه گفتن در زمان مناسب استفاده کنید. در این صورت احترام بیشتری به شما میگذارند چون میفهمند هر مسئله ای را قبول نمیکنید.
2- چشم ها : برای فهماندن پیام متاسفم بگذارید چشمانتان پیش قدم شوند. هنگام اشتباه تاسف خود را ابراز کنید تا دیگران حس کنند شما هم ناراحتید در این صورت هوشمندانه تر کار خواهند کرد چون میدانند که شما هم تاسف آنها را میپذیرید.
3- گوش ها : وقتی تراکتور در گِل،گیر میکند از دنده کمکی استفاده میکند ،در این صورت چرخ های عقب با هم یکی شده و تراکتور از گِل ،در می آید. شما هم وقتی در گِل و لای گیر میکنید ،از یک گوش بشنوید و گوش دیگر بیرون دهید.
4- بینی : بینی خود را در فعالیت افراد شرکت فرو برید. یعنی نسبت به جریان ها مطلع باشید.
5- دهان : فقط به حرف زدن بسنده نکنید،بلکه منظورتان را بفهمانید.
6- لب ها : لبخند یک زبان بین المللی است که در تمام دنیا فهمیده میشود. لبخند را در محل کارتان پخش کنید تا محل کار به مکان بهتری تبدیل شود.
7- قلب : برای تشکر کردن در زمان مناسب (نه خیلی زود نه خیلی دیر) اگر لبخندتان از صمیم قلب باشد،لبخند بیشتری در محل کارتان پخش میشود.
8- گلو : اگر دیدید کسی از کارمندانتان بار شرکت را کمتر یا بیشتر از حد مسئولیتش به دوش میکشد بگوئید و سکوت نکنید.
9- انگشتان : انتقاد نکنید و انتقاد نپذیرید. سعی کنید دیدگاه منتقد را بفهمید شاید از روی حسادت بوده و یا کار شما در راستای اهداف تیم نیست. اگر حس میکنید باید از کسی انتقاد شود یادتان باشد وقتی یک انگشتِ شما به سمت دیگران است،سه تای آنها به شما اشاره دارد.
10- صورت : سکوت تحمل ناپذیر ترین صداست،صورت شما نشان دهنده ی این مطلب است.
11- شکم : همیشه نقاط شکست از مسائل کوچک ناشی میشوند سعی کنید به آنها بخندید. خنده ی حقیقی از شکم می آید.
12- پا : یکی دومتر بیشتر برای کارمندانتان قدم بردارید،مثلا یک لیوان آب دست آنها دهید،کار آنها هم بهتر میشود.
13- گردن : قهرمان باشید تا به گردنتان مدال بیاندازند این باعث میشود تا سرافراز شوید.
منبع : کانال مدیریت کاربردی
سهشنبه 11 اسفند 1394 ساعت 12:07