ده ایده برای همکاری بین کارمندان
1) همه در شرکت مهم هستند. کارمندانی را که نمی توانند با دیگران کنار بیایند را پیدا کنید و تا حد ممکن عادلانه رفتار کنید. به آنها فرصت بدهید. هر کسی در برقرا کردن ارتباط با دیگران مشکل دارد لازم نیست در شرکت بماند.
2) با ایجاد الگو به آنها یاد بدهید از کلمات متشکرم و متاسفم استفاده کنند.
3) به آنها بیاموزید نه بگویند و در نه گفتن صادق باشند. اگر نمیتوانند مسولیتی را بپذیرند نه بگویند.
4) به آنها بیاموزید از انتقادات درس بگیرند و آن را به عنوان قسمتی از شغلشان بپذیرند. شما نیز مسائل را از دید شخص منتقد بنگرید و انتقاد را به مسئله باارزشی تبدیل کنید.
5) عصبانیت را بکشید چون چیزی است که میتواند باعث بروز مشکلات در دراز مدت شود.
6) فقط صداقت : راستگویی بهترین صداقت است البته با استفاده از منطق، مراقب بی صداقتی کارمندتان باشید.
7) غیبت نکنید. غیبت یک ضعف است که باید دور انداخته شود.
8) به کارمندانتان بیاموزید تحسین را بپذیرند و آنها را به تحسین کردن یکدیگر تشویق کنید.
9) درگیری ها ی شخصیتی را که بین شما و کارمندانتان وجود دارد از بین ببرید و کارمندان اصلاح ناپذیر را اخراج کنید.
10) به کارمندانتان گوشزد کنید ،آنهایی که به دیگران محبت میکنند نتیجه ی محبت خود را خواهند دید.
در ژاپن کارمندان سخت کار میکنند و بعد از آن برای آزاد کردن هرگونه تنش یادگیری که در کار انجام شده،با هم به گردش میروند.
منبع : سایت مدیریت کاربردی
یکشنبه 9 اسفند 1394 ساعت 11:26