دانستنی های اداری و مدیریتی

دانستنی های اداری و مدیریتی

مطالب مدیریتی، بخشنامه ها و قوانین اداری کشور و سایر موضوعات کاربردی
دانستنی های اداری و مدیریتی

دانستنی های اداری و مدیریتی

مطالب مدیریتی، بخشنامه ها و قوانین اداری کشور و سایر موضوعات کاربردی

مدیرِ فَنَری!

مدیریت یک شغل با دستورالعمل و رویه کاری ثابت نیست. بلکه در هر لحظه ی مدیریت یک نکته ، خلاقیت و تصمیم نهفته ، که در هیچ دستورالعمل ورویه کاری قید نشده است و باید مدیر در هر لحظه اقدام به تصمیم گیری و حل مسئله نماید.

بسیاری از مدیران را دیده ام که نقش یک رابط را بازی می کنند و اطلاعات و فشارهای پایین دستی را مستقیما به مدیران ارشد منتقل می کنند و برعکس مسائل و فشارهای مدیران بالادستی را به زیر دستان متتقل می کنند، سپس کناری می ایستند و خود را مبرا از هر حرف و حدیثی می دانند... این مدیران بدترین نوع نامدیران هستند. 

 

مدیران عالی مانند فنر عمل میکنند نه یک سیم رابط، آنها می کوشند تا فشارهای وارده از سوی پایین دستی ها را به مدیران بالادستی انتقال ندهند مگر در مواقعی که واقعا لازم و ضروری باشد این مدیران تمام تلاش خود را می کنند که مسایل و مشکلات را خودشان بدون انتقال مسائل به مدیران بالادستی بر طرف کنند و راه حل بیابند. 

و برعکس فشارهای وارده از مدیران بالادستی را نیز بجز در مواقع لزوم به پرسنل پایین دستی منتقل نمی کنند و اجازه نمی دهند که پرسنل متوجه این مسایل و بحرانها بشوند و تحت فشار قرار گیرند. آنها سعی میکنند بهترین راه حل را برای کاهش این استرسها و فشارها بیابند و در صورت نیازبه انتقال، با ترجمه ایی آرام و به دور از تنش اینکار را انجام دهند...

در واقع یک مدیر عالی در این زمینه دقیقا مانند یک فنر عمل میکند...



منبع : مدیریت کاربردی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد