دانستنی های اداری و مدیریتی

دانستنی های اداری و مدیریتی

مطالب مدیریتی، بخشنامه ها و قوانین اداری کشور و سایر موضوعات کاربردی
دانستنی های اداری و مدیریتی

دانستنی های اداری و مدیریتی

مطالب مدیریتی، بخشنامه ها و قوانین اداری کشور و سایر موضوعات کاربردی

کمی زندگی کنیم!

وقتی دور از محل کار هستید؛ به موبایل، ایمیل یا سایر وسایل ارتباطی نگاه نکنید، توجه به این قضیه و پایبندی به آن کار سختی است. ما این روزها برای آن‌که زندگی خود را ساده‌تر و راحت‌تر کنیم دستگاه‌های زندگی و کار خود را یکی کرده‌ایم. جریان ناتمام و همیشگی دریافت ایمیل یا پیغام و این روزها تلگرام ... می‌تواند فرد را به مرز جنون و دیوانگی برساند.
مطالعات نشان داده چک کردن دائمی ایمیل و موبایل، با اینکه کار ساده و نه چندان مهمی به‌نظر می‌رسد، اعتیاد‌آور است. اگر پشت کامپیوتر خود در محل کارتان نباشید؛ ولی با این‌حال دائما در حال چک ایمیل و موبایل و سایر راه‌های ارتباطی باشید به این معنی است که در قطع ارتباط خود با کار موفق نبوده‌اید و با این روش نمی‌توانید روی جنبه‌های دیگر زندگی تمرکز داشته باشید. پس همین الان این زنجیر را پاره کنید.  
به مدیر خود، کارمندان و همکاران بگویید اگر که شما را در محل کار پیدا نکردند بهترین راه برای ارتباط با شما تلفن است. شاید کمی ترسناک به‌نظر برسد ولی واقعا اینطور نیست. به زمان‌‌هایی فکر کنید که سعی داشتید از طریق ایمیل یا پیغام با کسی تماس داشته باشید. اگر جوابی از آن‌ها دریافت نمی‌کردید و کارتان ضروری بود با او تماس می‌گرفتید یا این‌که نهایتا تا روز کاری بعدی صبر می‌کردید.

سعی کنید عادت خود را تغییر دهید. یک زمان ۱۵ دقیقه‌ای در هنگام عصر یا اول صبح برای چک ایمیل ،پیامهای موبایل و سایر برنامه‌های ارتباطی اختصاص دهید؛ البته اگر که واقعا نیاز دارید چنین کاری بکنید. بعد از چند هفته احتمالا به این نتیجه می‌رسید که نیازی به این کار هم ندارید.



منبع : کانال مدیریت کاربردی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد