زندگی سرشار از لطایف و ظرایف است. مدیران عالی از این لطیفه ها برای توصیف، نمایش و نقاشی کردن تصویر استفاده می کنند تا بی وقفه ارتباط برقرار کنند .
غرض از قصه گفتن تجاهل کردن نیست بلکه غرض این است که اطلاعات را به یاد ماندنی ، روشن ، مفید و مناسب نمود.
غرض آوردن مثالی است که تجارب انسانی را به یادتان آورد. شما ضمن آن که به صحبت مردم گوش می کنید، کسب و کار را تجربه می کنید.
شش پرسش اساسی در بارة موقعیت ها را فراخواهید گرفت. چه کسی، چه چیزی، چه موقع، کجا، چگونه و چرا ،قصه در این جزئیات نهفته است. قصه ها باید واقعی، متناسب، خوش ارائه، موجز، مختصر و جدید باشند.
دو هشدار در این زمینه عبارتند از: