دانستنی های اداری و مدیریتی

دانستنی های اداری و مدیریتی

مطالب مدیریتی، بخشنامه ها و قوانین اداری کشور و سایر موضوعات کاربردی
دانستنی های اداری و مدیریتی

دانستنی های اداری و مدیریتی

مطالب مدیریتی، بخشنامه ها و قوانین اداری کشور و سایر موضوعات کاربردی

تصمیم موثر

مدیران کارآمد تصمیمات بسیار زیادی نمی گیرند آنها فقط روی کارهای مهم تصمیم می گیرندو استعدادها و لیاقتها را مورد تحلیل قرار می دهند. آنان میل دارند صحیح عمل نمایند نه اینکه زرنگی و سیاسی کاری کنند .
مدیران کار آمد می دانند که چه موقع واقع بینانه تصمیم گیری کنند.
آنها می دانند که در این مرحله مهم ترین قدم تصمیم گیری نیست بلکه اثر بخشی کردن آن تصمیمات است . و تا وقتی تصمیمات به افعال تجزیه نشده اند تصمیم نامیده نخواهد شد .   

هر مدیر موثری باید طوری کارها را شروع کند که بفهمد چه چیزی درست است نه اینکه چه چیزی قابل اجراست، چرا که سازش و مصالحه دقیقا در پایان کار لازم است اما اگر نفهمیم که چه چیزی شرایط مرزی بین قدرتها را راضی می کند و تعادل می بخشد نمی توانیم بین سازش درست و غلط فرق بگذاریم و احتمالا به یک سازش غلط هم منتهی می گردد.



منبع : کانال مدیریت کاربردی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد