حتما
شما هم از این دست مدیران دیده اید، که وظایف سایر افراد را کم اهمیت می
شمارند و تمام امور و وظایف را مربوط به خود می دانند و در چارت سازمانی ،
تنها همان چهارخانه ی پست سازمانی خودشان را می بینند .خود را همه کاره و
مقامات زیردست را هیچکاره می دانند.
طرز تشخیص
معمولا
در شرکتهایی که مدیر همه کاره در آنجا حضور دارد از ایده ها و فکرهای جدید
خبری نیست، زیرا تمام امور در دست یک نفر و آن هم مدیر است لذا سایرین
فرصتی برای ایده پردازی پیدا نمی کنند. بنابراین برای تشخیص شش تا از آخرین
گزارش هایی را که کارمندانتان تهیه کرده اند ، بررسی کنید . اگر حداقل یک
گزارش دارای عقاید تازه و سودمند نباشد ، شما احتمالا به این بیماری دچار
هستید و احتیاج به مداوا دارید .
طرز درمانبه
همکارانتان توضیح دهید که تا چه حد به عقاید و افکار تازه علاقه مند
هستید. به آنان اطمینان دهید که همه پیشنهاد ها مطالعه می شوند و کسی به
خاطر پیشنهادش مورد انتقاد و شماتت قرار نمی گیرد. وحتی نامربوط ترین ایده
ها مورد مطالعه قرار خواهد گرفت.
منبع : مدیریت کاربردی
یکشنبه 29 آذر 1394 ساعت 12:15