مدیران
بسیاری وجود دارند که ایراد نگرفتن از کارهای کارمندان را کسر شان خود
میدانند وگمان می کنند با ایراد گرفتن های پیاپی قدرت مدیریتی خود را می
توانند به رخ کارکنانشان بکشانند. لذا همواره گزارشات و نوشته های کارمندان
را اندکی تغییر می دهند که مبادا کارمند او را بیسواد تلقی کند. این تمایل
عجیب به اصلاح و تغییر چیزهایی که نیازی به تغییر ندارند موجب سرخوردگی
کارکنان در ارائه پیشنهادات می شود چون به هر حال آنها می دانند که شما به
هر ترتیب تغییری ایجاد می کنید و دنبال برتری خواهید بود.
طرز تشخیص
برای
تشخیص کافی است نامه ها و گزارشات اخیر را که دریافت کرده اید بررسی مجدد
کنید اگر بیش از 50% آنها مشمول تغییرات و اصلاحات شما شده اند باید گفت
شما دچار بیماری مدیر ملانقطه ای شده اید.
طرز درمان
به
گزارش کانال مدیریت کاربردی برای درمان، تمایل به اصلاح هر نوشته ای که به
دستتان می رسد را در خود سرکوب کنید و کارکنانی که نوشته آنها نیاز به
اصلاح ندارد را تشویق کنید. و گاهی هم از برخی موارد چشم پوشی کنید و بیشتر
محتوای مطلب را دریابید نه املا و انشا گزارشات را...
منبع : مدیریت کاربردی
چهارشنبه 25 آذر 1394 ساعت 14:49