دانستنی های اداری و مدیریتی

دانستنی های اداری و مدیریتی

مطالب مدیریتی، بخشنامه ها و قوانین اداری کشور و سایر موضوعات کاربردی
دانستنی های اداری و مدیریتی

دانستنی های اداری و مدیریتی

مطالب مدیریتی، بخشنامه ها و قوانین اداری کشور و سایر موضوعات کاربردی

عدم شناخت از بازارهای همسایه از موانع توسعه صادرات

رایزن بازرگانی ایران در عمان گفت: کشورهای همسایه بخصوص کشورهای اسلامی اصلی ترین بازارهای هدف جمهوری اسلامی برای داد و ستد کالا هستند ولی مشکل اساسی در این بخش عدم شناخت ما از بازار یکدیگر است.
عباس عبدالخانی روز پنج شنبه در گفت و گو با ایرنا در شیروان اظهار کرد: ما از بازار آنان شناخت چندانی نداریم و آن ها هم با محصولات ایرانی آشنایی ندارند یعنی از ظرفیت و توانمندی های یکدیگر بی خبر هستیم.
وی گفت: اگر از ظرفیت ها و توانمندی های یکدیگر خبر نداشته باشیم صادرات و توسعه تجارت اتفاق نمی افتد و راهش این است که شرکت های تولیدی ما محصولات با کیفیت ایرانی را با برگزاری نمایشگاه و اعزام هیات های تجاری به بازارهای هدف معرفی کنند.  
عبدالخانی افزود: به عنوان یک دست اندرکار این حوزه از شرکت ها و بنگاه های تولیدی استان خراسان شمالی درخواست دارم که در نمایشگاه های بین المللی که در کشورهای هدف صادراتی ما برپا می شود، مشارکتی فعال داشته باشند.
رایزن بازرگانی ایران در عمان در خصوص حمایت دولت از بازرگانان بخش خصوصی گفت: همین که دولت با هزینه های بسیار رایزنان بازرگانی را برای سرکشی از توانایی بخش خصوصی در استانها و زمینه چینی برای صدور محصولات تولیدی آنان به بازارهای هدف گسیل کرده، نشان از نگاه خاص دولت به این حوزه است.
عبدالخانی به وظایف رایزنان تجاری کشور اشاره کرد و افزود: رایزنان بازرگانی وظیفه دارند پس از استقرار در کشور حوزه ماموریت، نسبت به شناخت بازار هدف و برقراری پیوند بین تجار بخش خصوصی دو کشور اقدام کرده و در راستای منافع ملی کار کنند.
10 تن از رایزنان بازرگانی ایران در کشورهای همسایه روز گذشته به خراسان شمالی سفر کردند که بازدید از شرکت بهنوش در شیروان یکی از برنامه های آنان بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد