دانستنی های اداری و مدیریتی

دانستنی های اداری و مدیریتی

مطالب مدیریتی، بخشنامه ها و قوانین اداری کشور و سایر موضوعات کاربردی
دانستنی های اداری و مدیریتی

دانستنی های اداری و مدیریتی

مطالب مدیریتی، بخشنامه ها و قوانین اداری کشور و سایر موضوعات کاربردی

گام دیگری در جهت ایجاد استاندارد مدیریت دانش

راهنما و استاندارد برای مدیریت دانش چیز خوبیست ولی قبل از آن نیاز است تا فعالان این حوزه، به تعریف جامع و مشترکی از "مدیریت دانش" برسند!
در بند 1.6.1 از راهنمای
(ICH PHARMACEUTICAL QUALITY SYSTEM Q10)
که به سیستم‌های کیفیت حوزه تولید و توسعه مواد داروسازی می‌پردازد، به صورت مستقیم به مدیریت دانش اشاره شده است.   

نکته‌ای که در این بند به چشم می‌خورد ، این است که در بخشی از تعریف مدیریت دانش، تعریف مدیریت اطلاعات آمده که این موضوع نشان‌دهنده این است که عمیق شدن بر مفاهیم و کاربردها، مقدم بر حرکت به سمت ایجاد راهنما و استاندارد است.

اگرچه سال‌ها از پیدایش مفهوم مدیریت دانش در جهان و ایران می‌گذرد، ولیکن مدیریت دانش همچنان به عنوان مفهومی جدید محسوب می‌شود که بسیاری از اساتید و مشاوران حوزه مدیریت، کماکان از تعاریف دقیق آن اطلاعی ندارند.

امید است که سازمان‌های برتر جهان و خصوصاً سازمان‌های ایرانی، در راستای درک مفهوم واقعی مدیریت دانش و دستیابی به منافع بیشمار آن، گام‌های مناسبی با یاری اساتید و مشاوران این حوزه بردارند.

Source: Another step in the direction of KM standards / Knoco stories / November 20, 2015


منبع : مشاوران مدیریت دانش ایران

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد