مدیران عالی می دانند که باید تقریباً همه وقت با همه کس، تحت هر شرایطی خوشرو و خوش برخورد باشند.
اشخاصی
که اعتماد به نفس کافی دارند می توانند به خودشان بخندند هیچ اشکالی ندارد
ولی اشخاص مشوش نمی توانند و این توانایی را ندارند.
شوخ طبعی برای آنکه واقعی باشد باید روش ثابت زندگی شود. جرقه های اتفاقی و گاه و بیگاه از خوش خلقی کـافی نیست.
اگر طبیعت انسان را خوب درک کنید می بینید ترکیبی است از غمها و شادی ها پس شما باید شاد باشید.
شوخی عامل متعادل کننده بسیار مهمی است که فاصله ها را از نظر فرهنگی، مقام و دیگر موانع ظـاهری، کوتاه می کند.
شما با اشخاصی که شوخی می کنند خیلی سریع پیوند می خورید. مردم کسانی را که همراه با آنان می توانند بخندند دوست دارند.
شما
به عنوان یک مدیردرست همانطور که در طول زمان و براثر تجربه، یک منطقه
راحتی تصمیم گیری پدید می آورید، باید یک منطقه راحتی شوخی را نیز به وجود
آورید. الزام اصلی منطقه راحتی شوخی این است که با کلیت شخصیت شما سازگار
باشد و دیگران را در آرامش قرار دهد.
البته همه ما شوخی هایی را دیده و شنیده ایم که نامناسب، بی موقع، موجب سوءتفاهم و یا آزاردهنده بوده است.
واقعیت
این است که بعضی اشخاص به نحو نامناسبی از شوخی استفاده می کنند لذا شما
باید بکوشید و یاد بگیرید که به نحوی مناسب و به جا از شوخی در کارتان
استفاده نمایید.
به یاد داشته باشید حتی اگر حرف بامزه و مناسبی را در
زمان مناسب بگویید ،یخ را بشکنید و دیگران را آرام سازید، فشار عصبی خود را
نیزکاهش داده و برقراری ارتباط را تسهیل خواهد کرد.
منبع : مدیریت کاربردی
دوشنبه 2 آذر 1394 ساعت 10:19