دانستنی های اداری و مدیریتی

دانستنی های اداری و مدیریتی

مطالب مدیریتی، بخشنامه ها و قوانین اداری کشور و سایر موضوعات کاربردی
دانستنی های اداری و مدیریتی

دانستنی های اداری و مدیریتی

مطالب مدیریتی، بخشنامه ها و قوانین اداری کشور و سایر موضوعات کاربردی

ویژگی های اصلی یک مدیر موفق

"لی لاکوکا" یکی از تحسین شده ترین مدیران عالی در طول سالهای اخیر بود، این هم عمدتا ً به واسطه این حقیقت بود که وی قابل رؤیت ترین مدیر عالی به شمار میرفت.

لیکن به علت نوع مدیریتی هم که به نظر میرسید داشـته باشد مورد تحسین قرار گرفت.وی از صداقتی خاص برخوردار بود.

او تحقیق مربوط به مشتری در خصوص اتومبیل مینیون را با خـود در هنگـام اخراج از شرکت فورد برد. اما او برای این کار از برادر جوانتر هنری فورد اجازه گرفت.  

این نمـادی از درسـتکاری و صداقت وی بود.البته دید اشخاص از حقیقت همواره ناقص است. در محیطی که به لحاظ جهانی رقابتی است باید درک کنید کـه افراد نقش خویش را با قواعد متفاوتی ایفا میکنند.

بنابراین هنگامی که در مورد صداقت کسی قضـاوت مـینماییـد محتاط باشید.گاهی اوقات افراد چیزی را که فکر میکنند به عنوان حقیقت به زبان می آورند، و اگر این با آنچـه کـه شما فکر میکنید متفاوت باشد، ممکن است نتیجه بگیرید که حقایق را وارونه جلوه میدهند. رهبران تقریبا ً کامل از درستکاری و صداقت حمایت میکنند. بنابراین آنان براساس ارزیابی شخصی خویش دقیقا ً چه چیزی را توصیه کرده و میکوشند اعمال نمایند؟


در زیر فهرستی از برخی از این موارد ارائه میگردد:

•عمدا کسی را اغوا نکنید یا تصویر غلط به دست وی ندهید
•از گفتن حقیقت خودداری نکنید
•خلف وعده نکنید یا (برغم اینکه از نظر بسیاری رهبران سیاسی عدول از گفته ها ناهنجار نیست) از گفتـه هایتـانعدول نکنید
•آمرانه رفتار نکنید و این عمل خود را توجیه ننمایید
•با خودتان صادق باشیدـ هم در باطن و هم در ظاهر

•یادتان باشد عدم اعتماد شما نسبت به دیگران اغلب توجیه کننده عدم اعتماد آنان به شماست.

•سو تفاهم را درک کنید.

و ...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد