- اوراق را قبل از بایگانی کردن تاریخ بگذارید.
- کاغذهای توده شده را بررسی نمایید ، مواردی را که نیاز ندارید کنار بگذارید و مدارک اساسیتر را جایگزین آنها سازید.
- پاکت نامههای باز نشده را که در رابطه با کار شما نیست دور بریزید مگر این که نشانی پستی آن مشخص باشد.
- مدارک امور جاری را در قسمت جلوی قفسه پروندهها بگذارید.
- پروندهها را درون هر مقوله به صورت الفبایی مرتب کنید.
- 10 سانتیمتر از فضای هر قفسه را خالی بگذارید. به قدری که به اوراق آسان تر دسترسی داشته باشید.
- بر روی قفسهها برچسب بزنید.
- پرونده کارهای در دست اقدام را نزدیک میزتان بگذارید.
- هر گاه یک کاغذ از پروندهها بر میدارید روی آن یک علامت بگذارید تا بدانید که برگه بعداً باید بایگانی شود و یا از بین برود.
- یک فهرست از پروندهها تهیه نمایید.