چهارده اصلی که ادواردز دمینگ (یکی از رهبران نهضت کیفیت) بر می شمارد می توانند به عنوان رهنمودی مورد استفاده مدیران ارشد قرار گیرند که عبارتند از:
1 . هدفی با ثبات یا پایدار تعیین کنید و بر آن اساس به صورت دائم محصولات و خدمات را اصلاح کنید.
2 . فلسفه جدید را بپذیرید.
3. خود را از قید و بند بررسی های پیاپی رها سازید.
4. تنها بر اساس برچسب قیمت به کارکان پاداش ندهید.
5. به صورت دائم درصدد اصلاح سیستم تولید و ارائه خدمات باشید.
6. برای آموزش ضمن خدمت ، روش های نوین به کار گیرید.
7. مربی به بار آورید.
8. جرات داشته باشید.
9. موانع بین واحدها و کارکنان را از میان بردارید.
10. دست از شعار بردارید و برای کارکنان هدف های مشخص تعیین نکنید.
11. سهمیه های کمی را (برای کارکنان) حذف کنید.
12. موانعی که بر سر راه مباهات کارکنان قرار دارد ، از میان بردارید.
13. برای آموزش و فراگیری افراد ، نامه های سفت و سخت به اجرا در آورید.
14. برای ایجاد تحول دست به اقدام عملی بزنید.
شنبه 9 خرداد 1394 ساعت 13:00