دانستنی های اداری و مدیریتی

دانستنی های اداری و مدیریتی

مطالب مدیریتی، بخشنامه ها و قوانین اداری کشور و سایر موضوعات کاربردی
دانستنی های اداری و مدیریتی

دانستنی های اداری و مدیریتی

مطالب مدیریتی، بخشنامه ها و قوانین اداری کشور و سایر موضوعات کاربردی

چهارده اصل مدیریتی دمینگ

چهارده اصلی که ادواردز دمینگ (یکی از رهبران نهضت کیفیت) بر می شمارد می توانند به عنوان رهنمودی مورد استفاده مدیران ارشد قرار گیرند که عبارتند از: 
1 . هدفی با ثبات یا پایدار تعیین کنید و بر آن اساس به صورت دائم محصولات و خدمات را اصلاح کنید.

2 . فلسفه جدید را بپذیرید.

3. خود را از قید و بند بررسی های پیاپی رها سازید.

4. تنها بر اساس برچسب قیمت به کارکان پاداش ندهید.

5. به صورت دائم درصدد اصلاح سیستم تولید و ارائه خدمات باشید.

6. برای آموزش ضمن خدمت ،  روش های نوین به کار گیرید.

7. مربی به بار آورید.

8. جرات داشته باشید.

9. موانع بین واحدها و کارکنان را از میان بردارید.

10. دست از شعار بردارید و برای کارکنان هدف های مشخص تعیین نکنید.

11. سهمیه های کمی را (برای کارکنان) حذف کنید.

12. موانعی که بر سر راه مباهات کارکنان قرار دارد ، از میان بردارید.

13. برای آموزش و فراگیری افراد ، نامه های سفت و سخت به اجرا در آورید.

14. برای ایجاد تحول دست به اقدام عملی بزنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد