برای شرکتهایی که کمی رونق میگیرند و بنابراین نیاز دارند تولیدات و یا خدماترسانی خود را سریعتر کنند تا بتوانند تقاضای مشتریان را برطرف کنند ، ایجاد فرایندهای کاری برای کارهای روزمره الزامی است.
فرآیندهای کاری به معنی چگونگی و ترتیب انجام کارهاست . بدون چنین فرآیندهای کاری ، کار کردن برای کارمندان شبیه اطفاء حریق است و هیچکس از لحظه بعد خود خبر ندارد و هرجومرج ایجاد میشود . در نتیجه خطاها و هزینهها چند برابر خواهد شد، خستگی و نا امیدی زیاد میشود و دیر یا زود مشتریان خوب از دست خواهند رفت.
وقوع چنین شرایطی بدین معنی نیست که صاحب شرکت با ایجاد فرایندهای کاری مخالف است ، بلکه معمولا آنها از این مسئله غافلند و زمانی متوجه اهمیت این موضوع میشوند که سرشان بسیار شلوغ است و ساعتها وقت را به هدر دادهاند و در اکثر مواقع صاحبان کسبوکار به جای توجه دقیق به قضیه ، فقط ساعات کاری خود و کارمندان را بیشتر میکنند که چنین کاری هیچ کمکی به حل مشکل نمیکند.