دانستنی های اداری و مدیریتی

دانستنی های اداری و مدیریتی

مطالب مدیریتی، بخشنامه ها و قوانین اداری کشور و سایر موضوعات کاربردی
دانستنی های اداری و مدیریتی

دانستنی های اداری و مدیریتی

مطالب مدیریتی، بخشنامه ها و قوانین اداری کشور و سایر موضوعات کاربردی

چرا کارمندان آنچه را من از آنها می‌خواهم انجام نمی‌دهند ؟

چرا کارمندان آنچه را من از آن‌ها می‌خواهم انجام نمی‌دهند ؟

وقتی در یک شرکت کارها درست انجام نمی‌شود یا اصلا انجام نمی‌شود سوال بالا ذهن مدیر را به خود مشغول می‌کند. طبق تحقیقات گسترده‌ای که فردیناند فورینز انجام داده است عمده‌ترین دلیلی که کارمندان کارهایی را که شما می‌خواهید انجام نمی‌دهند این است که:

«آن‌ها نسبت به کارهایی که باید انجام دهند توجیه نیستند ؛ یا به عبارتی آن‌ها اصلا نمی‌دانند قرار است چه کاری انجام دهند.»  
وقتی یک کارمند نمی‌داند دقیقا باید چه کاری انجام دهد مشکل از او نیست بلکه از مدیر است. برای اینکه شرکت بتواند بازدهی بالایی داشته باشد، مدیر باید به ۴ چیز به طور جدی پایبند باشد:

۱. انتظارات خود را به طور صریح به همه انتقال دهد.
۲. اطلاعات و امکانات لازم را برای درست انجام دادن کارها فراهم کند.
۳. ارزیابی کند، کارمندان خوب را تشخیص دهد و از آن‌ها به خوبی تجلیل کند.
۴. کارمندان را به پیشرفت تشویق کند.

تفاوت اساسی بین شرکت‌هایی که در نقطه توقف گیر کرده‌اند و شرکت‌هایی که به صورت روز افزون پیشرفت می‌کنند در موارد ۱ و ۳، یعنی بیان شفاف انتظارات و ارزیابی، تشخیص و تشویق نمود پیدا می‌کند.

این دو مورد، اساسی‌ترین مشخصه‌های فرهنگ کاری درست است. وقتی به شرکت‌هایی که کار در آن به راحتی و بازدهی بالا انجام می‌شود نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم مدیری وجود دارد که بسیار در بیان انتظارات و اهداف شرکت شفاف و صریح است. همچنین فرایند ارزیابی کارآمدی را نیز به کار گرفته است تا بتواند کارمندان را مسئولیت‌پذیر نگه دارد.


منبع : مدیر سبز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد